خطر ابتلا به ایدز در چه بیمارانی بیشتر است ؟ بیماران

همودیالیزی ها,خطر ابتلا به ایدز در چه بیمارانی بیشتر است ؟,سرنگ,حجامت های غیر استریل,اعتیاد تزریقی,انتقال خون,ایدز,بیماری خونی,خطر ابتلا به ایدز در چه بیمارانی بیشتر است ؟ ,بیماران,بیماری های مقاربتی,بیماران تالاسمی,خطر ابتلا به ایدز,هموفیلی

خطر ابتلا به ایدز در چه بیمارانی بیشتر است ؟ بیماران

زندان از مکان‌های مستعد افزایش بیماری ایدزبه طور کلی انتقال بیماری ایدز به دیگران به دنبال مباحث خونی ایجاد می‌شود که باید به این مسئله توجه زیادی کرد، به همین دلیل یکی از مکان‌هایی که بیماری ایدز از آنجا گسترش پیدا می‌کند، زندان‌هایی است که افراد برای استفاده از مواد مخدر از سرنگ‌های مشترک استفاده می‌کنند.مردانی با اشاره به اینکه تزریق خون آلوده نیز خطر ابتلا به ایدز ر ا افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: متاسفانه تمام اجزای خون می‌توانند درگیر بیماری ایدز شوند ولی نکته قابل توجه این است که خون به عنوان نجات بخش زندگی انسان‌ها است و استفاده بی‌مورد از آن ممکن است جان افراد را هم بگیرد. بنابراین باید قبل از تزریق آن به افراد نیازمند، سلامت خون از همه نظر بررسی شود؛ مبحثی که انتقال خون کشور بسیار بر آن توجه دارد.چه بیمارانی بیشر در معرض خطر ابتلا به ایدز هستند؟وی بیماران تالاسمی، هموفیلی و همودیالیزی‌ها را بیش از دیگران در معرض ابتلا به ایدز دانست و افزود: به طور کلی افرادی که بیماری‌های خونریزی دهنده دارند و به دفعات خون به آنها تزریق می‌شود باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند، البته مجددا تاکید می‌شود که سلامت خون و فرآورده‌های خونی در کانون توجه انتقال خون کشور است. همچنین کارکنان آزمایشگاه‌ها بیشتر در معرض ابتلا به ایدز هستند چرا که در هنگام خونگیری سوزن آلوده با سطح پوست آنها تماس پیدا کند و باعث خراشیده شدن دستکش آنها می‌شود.

تا سال ۸۹ در ایران حدود ۲۱ هزار نفر مبتلا به ایدز شناخته می شوند٫ برخی این آمار را تا چهار برابر حدس می زنند و گمان می کنند حداکثر ۸۵ هزار نفر مبتلا وجود دارد که شاید از بیماری خود بی اطلاع باشند. از این تعداد(آمارحقیقیورسمی) ۹۳٪ مرد و تنها ۷٪ زن هستند. پس می توانید با خیالی راحتتر با خانم ها ارتباط داشته باشید. در ضمن از این ۷٪ خانم ۹۰٪ آنها از شوهران خود مبتلا شده اند. حدود چند درصد نیز کودکانی هستند که از والدین خود مبتلا شده اند پس مقدار زنان خیابانی تایید شده بسیار کم است. البته همانطور که ذکر شد این آمار بر طبق آمار رسمی منتشر شده است و از میزان دقیق زنان دیگر اطلاعی در دست نیست. از میان مردان نیز بیش از ۹۰٪ آنها از راه تزریق و سرنگ مبتلا شده اند. پس آمار در معتادانی تزریقی بسیار بالاست. بد نیست بدانید شانس ابتلا در این حالت (سرنگ ) بیش از نود درصد است.

کارکنان آزمایشگاه‌ها بیشتر در معرض ابتلا به ایدز هستند.

چه بیمارانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به ایدز هستند؟
عضو کمیته کشوری ایدز با تاکید بر اینکه راه‌های انتقال ایدز در چند سال اخیر از سرنگ مشترک به سمت بیماری‌های مقاربتی در حال افزایش است، گفت: افزایش بیماری‌های مقاربتی و نبود توجه افراد به مسائل بهداشتی در این زمینه باعث شده که بیماری‌های مقاربتی به یک زنگ خطر در کشور تبدیل شود.
دکتر مردانی گفت: پایین آمدن سن ابتلا، افزایش زنان مبتلا و درگیر شدن دختران جوان و کم سن و سال به ایدز سه نشانه مهمی است که باعث تغییر در روند و افزایش این بیماری در کشور شده است و نیازمند آموزش لازم در سطح جامعه است.

همودیالیزی ها,خطر ابتلا به ایدز در چه بیمارانی بیشتر است ؟,سرنگ,حجامت های غیر استریل,اعتیاد تزریقی,انتقال خون,ایدز,بیماری خونی,خطر ابتلا به ایدز در چه بیمارانی بیشتر است ؟  ,بیماران,بیماری های مقاربتی,

زندان از مکان‌های مستعد افزایش بیماری ایدز
به طور کلی انتقال بیماری ایدز به دیگران به دنبال مباحث خونی ایجاد می‌شود که باید به این مسئله توجه زیادی کرد، به همین دلیل یکی از مکان‌هایی که بیماری ایدز از آنجا گسترش پیدا می‌کند، زندان‌هایی است که افراد برای استفاده از مواد مخدر از سرنگ‌های مشترک استفاده می‌کنند.
مردانی با اشاره به اینکه تزریق خون آلوده نیز خطر ابتلا به ایدز ر ا افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: متاسفانه تمام اجزای خون می‌توانند درگیر بیماری ایدز شوند ولی نکته قابل توجه این است که خون به عنوان نجات بخش زندگی انسان‌ها است و استفاده بی‌مورد از آن ممکن است جان افراد را هم بگیرد. بنابراین باید قبل از تزریق آن به افراد نیازمند، سلامت خون از همه نظر بررسی شود؛ مبحثی که انتقال خون کشور بسیار بر آن توجه دارد.
چه بیمارانی بیشر در معرض خطر ابتلا به ایدز هستند؟
وی بیماران تالاسمی، هموفیلی و همودیالیزی‌ها را بیش از دیگران در معرض ابتلا به ایدز دانست و افزود: به طور کلی افرادی که بیماری‌های خونریزی دهنده دارند و به دفعات خون به آنها تزریق می‌شود باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند، البته مجددا تاکید می‌شود که سلامت خون و فرآورده‌های خونی در کانون توجه انتقال خون کشور است. همچنین کارکنان آزمایشگاه‌ها بیشتر در معرض ابتلا به ایدز هستند چرا که در هنگام خونگیری سوزن آلوده با سطح پوست آنها تماس پیدا کند و باعث خراشیده شدن دستکش آنها می‌شود.

انجام حجامت‌های غیراستریل، خالکوبی روی بدن، سوراخ کردن گوش، اعتیاد و استفاده از سرنگ مشترک باعث بروز بیماری ایدز می‌شود،توصیه می‌شود به افرادی که سابقه اعتیاد تزریقی، شریک جنسی متعدد، بیماری خونی مانند هپاتیت B و C دارند بیشتر توجه کنند که دچار مشکل نشوند.

گرد آوری : مجله اینترنتی جوانی ها

مطالب مرتبط :

علایم و عوامل افزایش تومور مغزی چیست ؟

کیت تشخیص خانگی ایدز در بازار انگلستان عرضه شد

خطر ابتلا به ایدز در چه بیمارانی بیشتر است ؟ , ایدز , بیماران , خطر ابتلا به ایدز , بیماری های مقاربتی , سرنگ , انتقال خون , بیماران تالاسمی , هموفیلی , همودیالیزی ها , حجامت های غیر استریل , بیماری خونی , اعتیاد تزریقی ,

مطالب بیشتر از سایت ما

این داروها را همراه میوه نخورید! فشار خون

چه ورزش هایی برای قلب مضر و مفید هستند ؟ سکته قلب

خواصی بسیار مفید از کره که باید بدانید! پنیر

بیماری های شایع برای متولدین هر ماه تاثیر ماه تولد

سالاد اسفناج چه میزان کالری دارد ؟ اسفناج

کارهایی که باعث پایین آمدن ضریب هوشی ( آی کیو ) می شود ضریب هوشی

مغز را با این روش ها تقویت کنید . تقویت

نوجوانی و مشکلات پوستی آن ! پوستی

خاصیت شگفت انگیز هسته انگور برای بدن هسته انگور

حواستان به بیماری های پاییزی باشد . پاییز