مراقبت از پوست چرب پوست

پوست,علل ایجاد پوست چرب,مراقبت از پوست چرب ,ماسک برای پوست چرب,مراقبت از پوست چرب,پوست چرب

مراقبت از پوست چرب پوست

۱_از یک شوینده غیرصابونی استفاده کنید. یکی از راهکارهای مطمئن برای کنترل چربی پوست، شستشو و تمیز نگه داشتن آن است. دو یا سه بار شستن صورت در طول روز برای از بین بردن چربی های اضافه و جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست، از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما از شوینده های غیر صابونی مخصوص برای پوست های چرب استفاده کنید.

مراقبت از پوست چرب

جنس پوست کاملا بستگی به این دارد که غدد چربی ساز پوست چقدر روغن تولید می کنند. رژیم غذایی، داروهای مصرفی، استرس، محیط و نوع مراقبتی که از پوست به عمل می آورید همه می توانند روی میزان روغن تولیدی پوست تاثیر بگذارند.

اگر غدد چربی پوست بیش از حد چربی ترشح کنند، باعث ایجاد پوست چرب می‌گردد. چربی زیاد روی پوست می‌آید و شکل براق روغنی به آن می‌دهد. به دلیل این که منافذ پوستی درشت هستند، پوست زمخت به نظر می‌رسد.

پوست,علل ایجاد پوست چرب,مراقبت از پوست چرب  ,ماسک برای پوست چرب,مراقبت از پوست چرب,پوست چرب

مراقبت از پوست چرب

علل ایجاد پوست چرب

– وراثت

– مقدار هورمون‌های بدن

– بارداری

– قرص‌های ضد بارداری

– مواد آرایشی صورت

– آب و هوای گرم و مرطوب

به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، پوست چرب در نوجوانان زیاد دیده می‌شود، اما در هر سن دیگری هم می‌توان رخ دهد. به طور کلی با افزایش سن، پوست خشک‌تر می‌شود.

کسانی که دارای پوست چرب هستند، بیشتر جوش میزنند و صورتشان بیشتر اوقات براق است، در این مطلب با ۶ راهکار برای مراقبت از پوست های چرب آشنا خواهید شد.

پوست چرب با فعالیت بیش از حدی که برای تولید چربی دارد، می تواند برای افراد دردسر درست کند. کسانی که دارای پوست چرب هستند، بیشتر جوش میزنند و صورتشان بیشتر اوقات براق است. کمی آلودگی و گرد و غبار میتواند به راحتی به پوست آنها آسیب برساند.

پوست,علل ایجاد پوست چرب,مراقبت از پوست چرب  ,ماسک برای پوست چرب,مراقبت از پوست چرب,پوست چرب

مراقبت از پوست چرب

مراقبت از پوست چرب

۱_از یک شوینده غیرصابونی استفاده کنید.
یکی از راهکارهای مطمئن برای کنترل چربی پوست، شستشو و تمیز نگه داشتن آن است. دو یا سه بار شستن صورت در طول روز برای از بین بردن چربی های اضافه و جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست، از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما از شوینده های غیر صابونی مخصوص برای پوست های چرب استفاده کنید.

۲_هفته ای یک تا دو بار از ماسک اسکراب استفاده کنید.
این یکی دیگر از نکات مهم برای مراقبت از پوست های چرب است. چربی اضافه پوست میتواند به راحتی باعث به وجود آمدن جوش، پوست های مرده، و یا جوش های سر سیاه شود. برای پاکسازی عمیق پوست و از بین بردن جوش های سر سیاه صورت، از ماسک اسکراب صورت استفاده کنید.

۳_ماسک های هفتگی صورت بسیار تاثیرگذار هستند.
بعد از شستشوی صورت با ماسک اسکراب، از ماسک های ملایم برای شفاف سازی و ترمیم پوست استفاده کنید. ماسک های طبیعی میوه ای هم برای این کار گزینه خوبی هستند.

۴_هر روز از یک تونر بدون الکل استفاده کنید.
استفاده روزانه از تونر میتواند چربی اضافه پوست و آلودگی های آن را از بین ببرد. یک تونر بدون الکل برای مراقبت از پوست خود داشته باشید.

۵_مرطوب کننده پوست را فراموش نکنید!
بر خلاف تصور اکثر مردم، پوست های چرب نیز به یک مرطوب کننده مناسب احتیاج دارند. گرفتن تمام چربی پوست آن را برای تولید مقدار بیشتر چربی تحریک می کند. برای جلوگیری از این اتفاق،  از مرطوب کننده بدون روغن مخصوص پوست های چرب استفاده کنید.

۶_همیشه کرم ضدآفتاب بزنید.
ترس از چرب شدن صورت نباید جلوی استفاده از کرم ضدآفتاب را بگیرد، چون نتیجه ی آن لک، کک مک و چین و چروک صورت خواهد بود. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و هر ۴ ساعت آن را تمدید کنید.

پوست چرب

با ظاهری براق و منافذ پوستی نسبتا بزرگ که بیشتر در حوالی بینی، چانه و پیشانی واقع شده اند. پوست های چرب بیشتر از دیگر انواع پوست دچار دانه های سرسیاه و جوش های چرکی می شوند. از طرفی موهای چرب هم می تواند تا حدی نشان دهنده این نوع از پوست باشد.

مواد مورد نیاز:

آب پرتقال تازه یک قاشق سوپخوری

پودر جوی دوسر یک قاشق چایخوری

روش تهیه:

جوی دوسر را از عطاری بگیرید و آسیاب کنید تا به شکل پودری یک دست درآید. سپس یک قاشق چایخوری سرصاف از آن را با یک قاشق سوپ خوری پر آب پرتقال تازه مخلوط کنید تا خمیری یک دست به دست آید. آن گاه خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست چرب و جوشدار قرار دهید. بعد آن را با آب ملایم بشویید.

گردآوری: جوانی ها

مطالب بیشتر از سایت ما

درمان نفخ شکم با نسخه های گیاهی اختلال گوارشی

استویا ؛ قند طبیعی استویا

کنگر و خواص آن کنگر

ارتباط لوازم آرایش و یائسگی زودهنگام یائسگی

حفظ سلامتی بدن انسان با این نوشیدنی ها نوشیدنی های سالم

بهترین آبمیوه سرشار از آنتی اکسیدان آنتی اکسیدان

آیا با جرمگیری دندان ها آسیب می بینند؟ جرم گیری دندان.

رفتارهای پرخطر جنسی و مشکلات آن مشکلات جنسی

مصرف کلم و هویج مبارزه با چاقی چاقی

نوشیدن چای و آب پرتقال ریسک سرطان تخمدان را کاهش میدهد . سرطان