بهترین راه برخورد با سردردهای بارداری چیست؟ بارداری

سردردهای عصبی,نمک,بارداری,دوران حاملگی,بهترین راه برخورد با سردردهای بارداری چیست؟ ,سردردهای میگرنی,فشارخون,مفز و اعصاب,سردرد,بهترین راه برخورد با سردردهای بارداری چیست؟,مسکن,استرس

بهترین راه برخورد با سردردهای بارداری چیست؟ بارداری

سردرد یکی از مشکلات و نارحتی‎های شایع در دوره بارداری است که شیوع آن در ۳ماهه اول و ۳ماهه آخر بیشتر است… به نظر می‎رسد افزایش سردردها در ۳ماهه اول بارداری به علت تغییرات هورمونی و افزایش حجم خون در بدن باشد و سردرد در ۳ماهه آخر بارداری بیشتر با وضعیت و حالت نامناسب بدن و فشار ناشی از اضافه وزن ارتباط دارد.

سردرد یکی از مشکلات و نارحتی‎های شایع در دوره بارداری است که شیوع آن در ۳ماهه اول و ۳ماهه آخر بیشتر است…
به نظر می‎رسد افزایش سردردها در ۳ماهه اول بارداری به علت تغییرات هورمونی و افزایش حجم خون در بدن باشد و سردرد در ۳ماهه آخر بارداری بیشتر با وضعیت و حالت نامناسب بدن و فشار ناشی از اضافه وزن ارتباط دارد.

سردردهای بارداری با عوامل زیادی ایجاد می شوند که به هر یک اشاره ای داریم و راههای درمانی هرکدام را مورد بررسی قرار می دهیم با ما همراه باشید.

سردردهای عصبی,نمک,بارداری,دوران حاملگی,بهترین راه برخورد با سردردهای بارداری چیست؟  ,سردردهای میگرنی,فشارخون,مفز و اعصاب,سردرد,بهترین راه برخورد با سردردهای بارداری چیست؟,مسکن,

متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه ۸۰ درصد سردردهای میگرنی در دوران بارداری بر طرف می‌شود، گفت: سردردهایی که بر اثر فشار خون ایجاد می‌شود بیشتر در ۳ ماهه سوم، سردردهای عصبی در ۳ ماهه اول و میگرن در تمام بارداری خود را نشان می‌دهد.

حمیدرضا ترابی ر پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره علل سردرد دوران بارداری، اظهار داشت: سردردهای دوران بارداری می‌تواند بر اثر علل عصبی یا فشار خون دوران حاملگی ایجاد شود.

* ۸۰ درصد سردردهای میگرنی در دوران بارداری بر طرف می‌شود

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: هر چند علایم حدود ۸۰ درصد مبتلایان به میگرن در دوران بارداری بر طرف می‌شود اما میگرن نیز می‌تواند در دوران بارداری موجب ایجاد سردرد شود.

وی افزود: سردردهای دوران بارداری که بر اثر فشار خون ایجاد می‌شود بیشتر در ۳ ماهه سوم بارداری به چشم می‌خورد. همچنین سردردهای تنشی و عصبی در ۳ ماهه اول و میگرن در تمام بارداری می‌تواند خود را نشان دهد.

عضو کمیته علمی انجمن MS ایران گفت: لازم است بررسی عروقی مغز در سردردهای دوران حاملگی انجام شود.

سردردهای عصبی,نمک,بارداری,دوران حاملگی,بهترین راه برخورد با سردردهای بارداری چیست؟  ,سردردهای میگرنی,فشارخون,مفز و اعصاب,سردرد,بهترین راه برخورد با سردردهای بارداری چیست؟,مسکن,

* زنان باردار از مصرف زیاد نمک بپرهیزند

ترابی گفت: مصرف زیاد نمک موجب ابتلا به فشار خون دوره بارداری می‌شود که این موضوع موجب سردرد می‌شود. همچنین افزایش فشار خون بارداری خطرات زیادی برای مادر و جنین همراه دارد. بنابراین توصیه می‌شود زنان باردار به همان مقدار نمکی که در غذا وجود دارد بسنده کننده و از مصرف نمک اضافی بپرهیزند.

وی افزود: فشار خون دوران بارداری نیاز به درمان خاص خود را دارد که در صورت عدم درمان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

*استرس عامل ایجاد سردرد عصبی

این نورولوژیست ادامه داد: زنان باردار باید از مواجهه با فشارهای روانی بپرهیزند زیرا استرس موجب ایجاد سردردهای عصبی می‌شود. همچنین نوع تغذیه و استراحت کافی در سلامت جسمانی و روانی زنان باردار نقش بسزایی دارد.

*از مصرف مسکن‌ها بپرهیزید

وی خاطر نشان کرد: توصیه‌ای که در اینجا به زنان باردار می‌شود این است که از مصرف مسکن‌ها بپرهیزند و تا جای ممکن در صورتی که سردرد قابل تحمل است دارو نخورند و در صورت شدت سر درد به پزشک مراجعه کنند.

منبع : فارس

بهترین راه برخورد با سردردهای بارداری چیست ، سردردهای بارداری ، نمک ، مغز و اعصاب ، مسکن ، فشارخون ، سردردهای عصبی ، استرس ، سردردهای میگرنی ، بارداری 

مطالب بیشتر از سایت ما

اثر دیابت بر روابط جنسی دیابت

آیا براستی بین شغل آقایان و کیفیت زندگی جنسی آنان میتوان رابطه ای یافت؟ رابطه جنسی

روش های اشتباه برای تغییردادن رفتار همسرتان تغییر دادن رفتار همسر

شیوه های درمان برای بیماری صبحگاهی یا ویار بیماری صبحگاهی

دلیل دیر ارضا شدن خانمها چیست؟ ضد افسردگی

خطرناک بودن درد شکم و پهلو در بارداری بارداری

نکاتی برای داشتن رابطه‌ی جنسی بهتر و سالم‌تر پودر بچه

نشانه های مسمومیت بارداری چیست؟ مسمومیت بارداری

در طول روز زنان و مردان چند بار به مسائل جنسی فکر می کنند؟ مسائل جنسی

نکاتی که زنان باردار باید در ایام عید به آن توجه کنند. فشار خون