چرا ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کوتاه قد بیشتر است؟ آریتمی قلبی

نارسایی قلبی,قد,کوتاه قد,چرا ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کوتاه قد بیشتر است؟ ,سکته قلبی,ژن,کرونری,بیماری های قلبی,آریتمی قلبی,استعمال سیگار,چرا ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کوتاه قد بیشتر است؟

چرا ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کوتاه قد بیشتر است؟ آریتمی قلبی

واژه بیماری قلبی معمولا برای اشاره به حمله قلبی اشاره می‌شود، با اینحال بیماری قلبی شامل سایر بیماری‌های قلب از جمله بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیومیوپاتی می‌باشد. در ادامه به توضیح این بیماری های قلبی و نشانه‌های آنها می‌پردازیم.

واژه بیماری قلبی معمولا برای اشاره به حمله قلبی اشاره می‌شود، با اینحال بیماری قلبی شامل سایر بیماری‌های قلب از جمله بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیومیوپاتی می‌باشد. در ادامه به توضیح این بیماری های قلبی و نشانه‌های آنها می‌پردازیم.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد: افراد کوتاه قد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند که می‌تواند از ژن‌های آنان ناشی شود.

 محققان انگلیسی در این بررسی به تحلیل اطلاعات بیش از ۶۵ هزار فرد مبتلا به بیماری شریان‌های کرونری و ۱۲۸ هزار نفر دیگر که به این عارضه مبتلا نبودند، پرداختند.

کوتاه قد aligncenter wp-image-38199 size-full" title="نارسایی قلبی,قد,کوتاه قد,چرا ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کوتاه قد بیشتر است؟ ,سکته قلبی,ژن,کرونری,بیماری های قلبی,آریتمی قلبی,استعمال سیگار,چرا ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کوتاه قد بیشتر است؟," src="http://javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/grow-taller.jpg" alt="نارسایی قلبی,قد,کوتاه قد,چرا ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کوتاه قد بیشتر است؟ ,سکته قلبی,ژن,کرونری,بیماری های قلبی,آریتمی قلبی,استعمال سیگار,چرا ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کوتاه قد بیشتر است؟," width="480" height="300" srcset="http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/grow-taller-300x187.jpg 300w, http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/grow-taller.jpg 480w" sizes="(max-width: 480px) 100vw, 480px">

بیماری شریان‌های کرونری نوعی از بیماری‌های قلبی به حساب می‌آید که موجب می‌شود پلاک‌هایی در این شریان‌ها که تامین کننده خون مورد نیاز قلب هستند، ایجاد شود.

در این بررسی محققان به مطالعه روی ۱۸۰ شاخص ژنتیکی تاثیر گذار بر قد افراد پرداخته تا ارتباط آن‌ها را با بیماری شریان‌های کرونری پیدا کنند و مشخص شد به ازای هر شش سانتی‌متر افزایش در قد فرد خطر ابتلا به بیماری شریان‌های کرونری به طور متوسط ۱۳٫۵ درصد کاهش می‌یابد.

اگرچه فاکتورهای متفاوتی همچون استعمال سیگار بر خطر ابتلای فرد به بیماری شریان‌های کرونری تاثیر می‌گذارد، یافته‌های این مطالعه تاکید می‌کند عوامل بروز این بیماری بسیار پیچیده است.

در این مطالعه همچنین آمده‌است: وجود تعداد بیشتری از شاخص‌های ژنتیکی افزایش دهنده قد با کاهش خطر ابتلا به بیماری شریان‌های کرونری مرتبط است. افرادی که از بیشترین میزان این شاخص‌های ژنتیکی برخوردارند ۲۶ درصد کمتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

 ارتباط میان قد و خطر ابتلا به بیماری شریان‌های کرونری تنها در مردان مشاهده شده و لازم است برای مشخص شدن این ارتباط در زنان نیز بررسی‌های بیشتری انجام شود.

مطالب مرتبط :

افت عملکردهای مغزی از سن ۴۵ سالگی آغاز می‌شود.

مضرات شب ‌بیداری برای سلامت بدن

چرا ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کوتاه قد بیشتر است ، بیماری های قلبی ، کوتاه قد ، نارسایی قلبی ، سکته قلبی ، کرونری ، استعمال سیگار ، قد ، ژن نارسایی قلبی,قد,کوتاه قد,چرا ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کوتاه قد بیشتر است؟  ,سکته قلبی,ژن,کرونری,بیماری های قلبی,آریتمی قلبی,استعمال سیگار,چرا ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کوتاه قد بیشتر است؟,

مطالب بیشتر از سایت ما

آشنایی کامل با خواص زردچوبه ضد باکتری

خوراکی های مفید برای روده ویتامین b

بهترین خوراکی ها در دوران رژیم لاغری شفا آنلاین(تغذیه)

شیر و چای را مخلوط کنیم یا خیر؟ شفا آنلاین(تغذیه)

8 صبحانه خوش طعم برای کاهش وزن شفا آنلاین(تغذیه)

نکاتی در مورد پخت سبزی شفا آنلاین(تغذیه)

نخود، سدی در برابر تومورهای سرطانی شفا آنلاین(تغذیه)

بیماری های پوستی منشا روانی دارند بیماری پوستی

مضرات شب ‌بیداری برای سلامت بدن بد خوابی

یک شبه جوش‌های خود را از بین ببرید آب ولرم