درمان آلرژی بهاری با راههای زیر آلرژی بهاری

آلرژی,آلرژی بهاری,انواع حساسیت,حساسیت,درمان آلرژی بهاری,علائم آلرژی,درمان آلرژی بهاری با راههای زیر

درمان آلرژی بهاری با راههای زیر آلرژی بهاری

عوامل بروز آلرژی علت اصلی حساسیت های فصلی به ویژه در فصل بهار گرده افشانی گیاهان می باشد..» حساسیت به گرده گیاهان درفصول مختلف سال نیز متفاوت است « گرده افشانی درختان دربهار، علفها و چمنها در تابستان و درختچه ها وعلفهای هرزدرفصل پاییزموجب بروزحساسیتهای فصلی می شود». « مبتلایان به حساسیت فصلی با شروع گرده افشانی گل ها و گیاهان علائم خود را نشان می دهند. در این حالت، نگهداری گلدان های کوچک در فضای منزل، پر پرندگان خانگی و نگهداری حیواناتی مانند جوجه اردک، گربه، سگ و غیره، بیماری را شدت می دهد». « حساسیت فصلی فقط مخصوص فصل بهار نیست، بلکه در تابستان و پاییز با خوردن بعضی از میوه ها نظیر هندوانه، خربزه، انگور، گوجه فرنگی و توت فرنگی ممکن است آلرژی ظاهر شود. گرده های گل ها و درختان وقتی وارد ریه می شوند، ممکن است منجر به بیماری آسم شوند که در این حالت بیمار باید تحت نظر پزشک مداوا شود».

فصل بهار علاوه بر زیبایی های خاص خودش بدی هایی نیز دارد یکی از این بدی ها آلرژی های بهاریست در مطلب زیر علاوه بر اشنایی با این آلرژی ها راههای درمان آن را نیز برایتان ذکر می کنیم؟

آلرژی,آلرژی بهاری,انواع حساسیت,حساسیت,درمان آلرژی بهاری,علائم آلرژی,درمان آلرژی بهاری با راههای زیر

آلرژی چیست؟
آلرژی واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف است .یکی از مسائلی که برخی از مردم با آن در فصل بهار، مواجه می شوند، آلرژی فصل بهار است. این آلرژی ناشی از استنشاق گرده های گیاهی ناشی از گرده افشانی گیاهان است. به عبارت بهتر آلرژی فصلی واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن به موادی است که به ظاهر، مضر نبوده و بی ضرر هستند، اما بدن نسبت به آنها واکنش های شدیدی نشان می دهد. این آلرژی یکی از شایع ترین انواع آلرژی هاست.

عوامل بروز آلرژی
علت اصلی حساسیت های فصلی به ویژه در فصل بهار گرده افشانی گیاهان می باشد..»
حساسیت به گرده گیاهان درفصول مختلف سال نیز متفاوت است « گرده افشانی درختان دربهار، علفها و چمنها در تابستان و درختچه ها وعلفهای هرزدرفصل پاییزموجب بروزحساسیتهای فصلی می شود».
« مبتلایان به حساسیت فصلی با شروع گرده افشانی گل ها و گیاهان علائم خود را نشان می دهند. در این حالت، نگهداری گلدان های کوچک در فضای منزل، پر پرندگان خانگی و نگهداری حیواناتی مانند جوجه اردک، گربه، سگ و غیره، بیماری را شدت می دهد».
« حساسیت فصلی فقط مخصوص فصل بهار نیست، بلکه در تابستان و پاییز با خوردن بعضی از میوه ها نظیر هندوانه، خربزه، انگور، گوجه فرنگی و توت فرنگی ممکن است آلرژی ظاهر شود. گرده های گل ها و درختان وقتی وارد ریه می شوند، ممکن است منجر به بیماری آسم شوند که در این حالت بیمار باید تحت نظر پزشک مداوا شود».

 نشانه های آلرژی
« نشانه ها و عوارض حساسیتهای فصلی شامل ،آبریزش بینی، ریزش اشک، سرفه وعطسه ازجمله علا ئم آلرژی است که به علت مصرف داروها ، مواد شیمیایی وحتی شرایط فیزیکی خاص ایجاد می شود».
حساسیت فصلی درچشم موجب ورم ملتهبه بهاره، در دستگاه تنفسی فوقانی باعث گرفتگی، خارش وآب ریزش بینی و دردستگاه تحتانی تنفسی موجب سرفه، خس ،تنگی نفس می شود».

مقابله با آلرژی فصلی
گنجاندن مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها مثل میوه ها، سبزیجات و چربی امگا ۳ به رژیم غذایی تا حد زیادی به بهبود حساسیت کمک میکند .
با افزایش مصرف موادغذایی ضد التهابی مثل روغن ماهی و میوه و سبزی از علائم التهابی آلرژی فصلی به میزان قابل توجهی بکاهید.
برای کاهش التهاب در بدن از مواد حاوی کاروتنوئید مثل اسفناج و سیب زمینی شیرین بیشتر مصرف کنید.
حتما اسیدهای چرب امگا ۳ در فهرست غذایی روزانه خود بگنجانید.
مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید.
خوراکی هایی مثل قند و لبنیات را که به آنها حساسیت دارید، شناسایی کرده و تا حد امکان از مصرف آنها پرهیز کنید.
حتما روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

برای درمان و کاهش عوارض آلرژی دو راه عمده وجود دارد:
یک روش کاهش واکنش سیستم ایمنی بدن به مواد حساسیت زاست که در این راستا بررسی شدت بیماری و دارو درمانی به عهده پزشک می باشد.  روش دوم که بهترین راه برای مهار آلرژی است پرهیز از آلرژن ها یا همان عوامل حساسیت زاست.
گرچه پرهیز از تماس با مواد حساسیت زا دشوار است اما با روش هایی که در ادامه بیان می شوند می توان تا حدودی واکنش های آلرژیک را کنترل نمود:

• در کسانی که به گرده گیاهان آلرژی دارند، بستن پنجره ها و اجتناب از فضای باز به ویژه در هنگام  صبح و شب که گرده گیاهان در هوا پراکنده می باشند،  کمک کننده است. اگر برای رفتن به مدرسه، دانشگاه و محل کار و انجام کارهای روزانه به ناچار باید از محیط بسته خارج شوید برای کاهش تماس با آلرژن ها حتما از ماسک و عینک آفتابی استفاده کنید. در هنگام رانندگى نیز پنجره هاى اتومبیل خود را بسته نگه دارید. تا جایی که می توانید فعالیت های خود را به اواسط روز موکول کنید تا کمتر در معرض آلرژن ها باشید.

• خانه را مرتب گردگیری کنید و از جارو کشیدن فرش ومبلمان برای گرفتن گرد و خاک روی آنها غافل نشوید.

•  هر از چند گاه تمام ملحفه‌های تخت خود را بشویید و مقابل آفتاب خشک کنید.

• با کفش وارد خانه نشوید و یک جاکفشی بسته را به نگهداری از کفش ها اختصاص دهید.

• پس از پایان کار روزانه، بدن (خصوصاً موها) و لباسهایتان را بشویید تا امکان حضور گرده هاى حساسیت زا درمحل خواب و زندگیتان به حداقل برسد.

• در رژیم غذایی خود میوه ها و سبزیجات را فراموش نکنید. متخصصان معتقدند که رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از میوه ها، سبزیجات، روغن زیتون و ماهی است در بهبود علایم آلرژی نقش موثری ایفا می کند. ماهی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا-۳ و خاصیت ضد التهابی این اسیدهای چرب، در کاهش التهاب سینوس ها و بهبود علایم آلرژی موثر است.

• سعی کنید تا رطوبت محیط پیرامون خود را افزایش دهید. میزان رطوبت هوای خانه و محیط کار خود را می توانید با استفاده از یک دستگاه بخور افزایش دهید. به ویژه استفاده از دستگاه بخور در هنگام شب می تواند خواب راحت تری را برای شما به همراه داشته باشد چرا که راحت تر تنفس می کنید.

•  دوش گرفتن روزانه با آب گرم و هر بار به مدت ۱۰ دقیقه و یا استفاده از سونای بخار به شما در کاهش عوارض آلرژی کمک می کند، بخار آب گرم برای باز شدن مجرای بینی مفید است.

•  در منزل، ماشین و محل کارتان از دستگاه‌های تهویه هوا استفاده کنید و هوا را تمیز نگه دارید.

• در فصل بهار مصرف غذاهای تند و ادویه دار را به حداقل برسانید.

• اگر سیگار می کشید یادتان باشد که این عادت نامناسب علایم آلرژی فصلی را در شما دو چندان می کند، بنابراین از سیگار و محیط های آلوده به دود سیگار دوری کنید.

گردآوری:مجله اینترنتی جوانیها

مطالب بیشتر از سایت ما

راههای شناخت کمبود آب بدن آب

همه چیز درباره کبد چرب ..!! پیشگیری از ابتلا به کبد چرب:

دوران بارداری و راهی برای درمان آکنه درمان آکنه

جوان ماندن پوست با این راه های ممکن مراقبت از پوست

دانستنی های میکرودرم ابریژن از بین بردن ضخامت پوست

راهی موثر برای کاهش منافذ پوست کاهش منافذ پوست

پوست شفاف با چای سبز نوشیدنی پوست شفاف

با این روش ها جای جوش های صورت را از بین ببرید. CO2 لیزر ۳- CO2 لیزر

نکاتی که باید در مورد ارتودنسی نامرئی بدانید ارتودنسی

برای درد از این مسکن های طبیعی استفاده کنید مسکن طبیعی