مواد غذایی مضر برای زخم معده درمان زخم معده

مواد غذایی مضر برای زخم معده ,مواد غذایی مضر برای زخم معده,زخم معده,علائم زخم معده,درمان زخم معده,مواد غذایی مفید برای زخم معده

مواد غذایی مضر برای زخم معده درمان زخم معده

پنیرهای خیلی چرب یا خیلی تخمیر شده به طور کلی مواد غذایی چرب مانند گوشت‌های پرچرب، کره، سس‌های چرب، گوشت‌های فراوری شده مانند سوسیس و کالباس و همچنین ماهی‌های دودی و مواد غذایی سرخ کرده و پنیرهای خیلی چرب جزو مواد غذایی پرهیزی برای شما هستند. به خاطر اینکه این مواد غذایی، دیرهضم بوده و معده را به زحمت می‌اندازند. به خاطر اینکه این مواد غذایی به مدت بیشتری داخل معده می‌مانند و باعث ترشح اسید بیشتر می‌شوند. اگر دچار زخم معده هستید بهتر است حداقل تا بهبودی و برطرف شدن زخم از مصرف این مواد غذایی خودداری کرده و از جایگزین‌های کم چرب مانند گوشت‌های کم چرب، پنیر سفید کم چرب و مواد غذایی غیردودی استفاده کنید.

مواد غذایی مضر برای زخم معده

رایج‌ترین علائم زخم معده، درد سوزشی که از جناغ سینه تا بالای ناف می‌تواند احساس شود. درد زخم معده به‌ علت تماس اسید معده با منطقه آسیب، ایجاد می‌شود.  درد زخم معده از یک ساعت بعد از غذا خوردن شروع می‌شود و تا ساعت‌ها ادامه پیدا کند همچنین شب‌ها شعله‌ور شده و می‌تواند فرد را از خواب بیدار کند.

درد زخم معده در زمان خالی بودن معده بدتر می‌شود لذا باید از گرسنگی اجتناب کرد. زخم معده می‌تواند برای مدتی فروکش کند ولی بعد از چند هفته علائم زخم معده برمی‌گردد لذا حتما باید برای درمان زخم معده به پزشک مراجعه کرد.

مواد غذایی مضر برای زخم معده  ,مواد غذایی مضر برای زخم معده,زخم معده,علائم زخم معده,درمان زخم معده,مواد غذایی مفید برای زخم معده

مواد غذایی مضر برای زخم معده

علائم زخم معده و نشانه های آن در موارد کمتر:
* بالا آوردن خون، که با رنگ قرمز یا سیاه مشخص می‌شود.
* وجود خون تیره رنگ در مدفوع یا قیری شدن مدفوع
* حالت تهوع یا استفراغ
* کاهش وزن بدون دلیل
* تغییر اشتها که فرد باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کند. البته باید دقت داشت که هر دردی زخم معده نیست. مهم‌ترین بیماری که علائم مشابه زخم معده دارد حمله قلبی است لذا از خود درمانی جدا بپرهیزید.

مواد غذایی مضر برای زخم معده:

قهوه به مخاط معده آسیب می‌رساند
اگر از زخم معده رنج می‌برید از مصرف برخی نوشیدنی‌ها مانند قهوه و چای بپرهیزید. قهوه مانند چای، اگر به میزان زیادی مصرف شود باعث افزایش اسید معده شده و معده درد را بیشتر می‌کند.

از مصرف آب پرتقال بپرهیزید
پرتقال یک میوه مفید و پرخاصیت است اما اگر زخم معده دارید بهتر است دور این میوه خوشمزه را خط قرمز بکشید. چون باعث ترش کردن معده در افراد حساس می‌شود. اما جالب است که این اتفاق با مصرف لیموترش یا گریپ فروت نمی‌افتد. البته دلیل آن هنوز به درستی روشن نشده است اما واقعیت این است که پرتقال باعث ترش کردن می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود از مصرف پرتقال و همچنین آب آن خودداری کنید.

مواد غذایی مضر برای زخم معده  ,مواد غذایی مضر برای زخم معده,زخم معده,علائم زخم معده,درمان زخم معده,مواد غذایی مفید برای زخم معده

مواد غذایی مضر برای زخم معده

اما مصرف متعادل مرکبات دیگری مانند نارنگی، لیموترش و گریپ فروت ایرادی ندارد. توصیه می‌شود این مرکبات را به همراه غذا و همچنین صبح با شکم خالی مصرف نکنید.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی به طور طبیعی یک میوه اسیدی محسوب شده و ترکیبات آن (پوست و دانه‌های آن) باعث تحریک مخاط معده می‌شود.
اگر از زخم معده رنج می‌برید برای مصرف گوجه فرنگی لازم است که آن را پخته و پوست بگیرید تا مشکلی بروز نکند.

علاوه بر گوجه فرنگی باید از مصرف پیاز، فلفل دلمه‌ای، زیتون و قارچ‌ها نیز بپرهیزید. این مواد غذایی نیز باعث ترش کردن و سوزش معده در افراد حساس‌تر می‌شود. میوه‌های دیگری مانند انجیر و میوه‌های ریزی مانند توت فرنگی و تمشک نیز باعث تحریک معده می‌شوند. البته سبزیجات اشاره شده در صورت پخته شدن واکنش کمتری ایجاد می‌کنند.

برای تسریع درمان معده بهتر است که روزانه ۵ تا ۶ وعده ی غذایی کم حجم و میان وعده داشته باشید تا از پر شدن و سنگینی معده جلوگیری شود. با این حال لازم است که از ریزه‌خواری بپرهیزید چون می‌تواند بر عکس عمل کرده و باعث تحریک بیشتر معده شود.

مواد غذایی مضر برای زخم معده  ,مواد غذایی مضر برای زخم معده,زخم معده,علائم زخم معده,درمان زخم معده,مواد غذایی مفید برای زخم معده

مواد غذایی مضر برای زخم معده

پنیرهای خیلی چرب یا خیلی تخمیر شده
به طور کلی مواد غذایی چرب مانند گوشت‌های پرچرب، کره، سس‌های چرب، گوشت‌های فراوری شده مانند سوسیس و کالباس و همچنین ماهی‌های دودی و مواد غذایی سرخ کرده و پنیرهای خیلی چرب جزو مواد غذایی پرهیزی برای شما هستند. به خاطر اینکه این مواد غذایی، دیرهضم بوده و معده را به زحمت می‌اندازند. به خاطر اینکه این مواد غذایی به مدت بیشتری داخل معده می‌مانند و باعث ترشح اسید بیشتر می‌شوند. اگر دچار زخم معده هستید بهتر است حداقل تا بهبودی و برطرف شدن زخم از مصرف این مواد غذایی خودداری کرده و از جایگزین‌های کم چرب مانند گوشت‌های کم چرب، پنیر سفید کم چرب و مواد غذایی غیردودی استفاده کنید.

عسل حاوی اسیدیته ی پنهان
بدون شک، ما به صورت مستقیم متوجه نمی‌شویم اما عسل یک ماده ی غذایی اسیدی است. اما به خاطر طعم شیرین عسل حالت اسیدیته‌ی آن پنهان می‌ماند. با این حال باید بدانید اگر معده خیلی حساسی دارید با شیرین کردن دمنوش شبانه‌تان با این ماده خطر اسیدی شدن معده در شب بیشتر می‌شود؛ چون خواب هستید و وضعیت خوابیده نیز مزید بر علت می‌شود.

بدانید که
سوزش و ترش کردن معده الزاما به وجود اسید طبیعی یک ماده ی غذایی مربوط نمی‌شود. این حالت بیشتر ناشی از وجود عوامل فعال موجود در مواد غذایی یا ترکیبات فیبری یا تحریک کننده است که به مخاط معده آسیب می‌زند.

مواد غذایی مفید برای زخم معده شامل:
عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع، بابونه
۱۳- مواد غذایی غیرمجاز در زخم معده شامل:
شیر، خامه، شیر کاکائو، قهوه، چایی، انواع نوشابه‌ها، الکل، غذاهای ادویه‌دار خصوصا فلفل، غذاهای پرچرب مثل آبگوشت، سبزیجات نفاخ مانند کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، میوه‌های نفاخ مانند هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، چغاله بادام و زیتون میوه‌های ترش مانند پرتقال و نارنگی.

مطالب بیشتر از سایت ما

روش های از بین بردن استرس استرس

درباره ی سنکوپ یا غش کردن چه می دانید علائم غش کردن

پیشگیری از پیری زودرس با این مواد غذایی پیری زودرس

علت ترک پا و راه درمان آن ترک خوردگی پاشنه پا

خواص انار همراه با خواص درمانی آن برای پوست پوست

راه هایی برای درمان غبغب آویزان شدن چربی های روی صورت

نکات جالبی درباره ی قانون ضد پیری پوست جلوگیری از پیری پوست

روش های اپیلاسیون همراه با مضرات آن اپیلاسیون بدون درد

جوش های جوانی را با این گیاهان از بین ببرید. آلوئه ورا

درمان آرتروز با مصرف سنجد آرتروز