معجزه کافئین برای رشد مو و تحریک فولیکول مو ریزش مو

معجزه کافئین برای رشد مو و تحریک فولیکول مو ,درمان ریزش مو باکافئین,ریزش مو,علت ریزش مو,خواص کافئین,اصلی ترین علت ریزش مو هورمون ارثی,جلوگیری از ریزش مو باکافئین,رشد مو

معجزه کافئین برای رشد مو و تحریک فولیکول مو ریزش مو

ریزش مو در بین زنان و مردان مشکلی جدی است. ممکن است این ریزش مو واکنشی به مشکلات مختلف (دارو، مشکلات تیروئیدی، استرس، کمبود آهن و غیره) بدن باشد، اما اغلب موارد است آلوپِسی مردانه است که با افزایش سن و عوامل ژنتیکی رابطۀ مستقیم دارد. اگرچه درمان های متعددی برای این مشکل وجود دارد اما فقط مینوکسیدیل و فیناسترید در برخی موارد تأثیری از خود نشان داده اند. درمان جراحی توسط پیوندهای جزئی یا روش های دیگر می‌توانند به عنوان آخرین روش برای دست یابی مجدد زیبایی پیشنهاد ‌شوند. مو معیار زیبایی ؛ ریزش مو از سوی دیگر می‌دانیم که امروزه به علت تمایل روز افزون به زیبایی، تعداد مشاوره ها به خاطر این مشکل در حال افزایش است، در حال حاضر درمان های جدید و مؤثرتری برای مبارزه با ریزش مو وجود دارد. 

معجزه کافئین برای رشد مو و تحریک فولیکول مو، را برای شما عزیزان و کاربران محترم جوانی ها قرار داده ایم , با مجله جوانی ها همراه باشید.

معجزه کافئین برای رشد مو و تحریک فولیکول مو  ,درمان ریزش مو باکافئین,ریزش مو,علت ریزش مو,خواص کافئین,اصلی ترین علت ریزش مو هورمون ارثی,جلوگیری از ریزش مو باکافئین,رشد مو

معجزه کافئین برای رشد مو و تحریک فولیکول مو

علل ریزش مو  و درمان ریزش مو که در ادامه به آن ها تشارره خواهیم داشت.مو نقش مهمی در زیبایی ظاهری دارد، هم برای زنان و هم برای مردان. علت ریزش مو هر چه که باشد، فرد را نگران می‌کند….

ریزش مو در بین زنان و مردان مشکلی جدی است. ممکن است این ریزش مو واکنشی به مشکلات مختلف (دارو، مشکلات تیروئیدی، استرس، کمبود آهن و غیره) بدن باشد، اما اغلب موارد است آلوپِسی مردانه است که با افزایش سن و عوامل ژنتیکی رابطۀ مستقیم دارد. اگرچه درمان های متعددی برای این مشکل وجود دارد اما فقط مینوکسیدیل و فیناسترید در برخی موارد تأثیری از خود نشان داده اند. درمان جراحی توسط پیوندهای جزئی یا روش های دیگر می‌توانند به عنوان آخرین روش برای دست یابی مجدد زیبایی پیشنهاد ‌شوند.

مو معیار زیبایی ؛ ریزش مو
از سوی دیگر می‌دانیم که امروزه به علت تمایل روز افزون به زیبایی، تعداد مشاوره ها به خاطر این مشکل در حال افزایش است، در حال حاضر درمان های جدید و مؤثرتری برای مبارزه با ریزش مو وجود دارد. 

نتایج اولیه تحقیقات پژوهشگران آلمانی نشان می‌دهد که مصرف موضعی کافئین می‌تواند با مهار عوامل اصلی ریزش مو، یعنی هورمون دی هیدروتستوسترون و آنزیم فسفو دی استراز از ریزش موها جلوگیری کند.

دکتر آدولف کلنک، داروساز و سرپرست گروه تحقیقاتی موسسه کرت ولف در آلمان در گفتگو با ایسنا گفت:

«نتایج تحقیقات آزمایشگاهی پژوهشگران تا این مرحله روی مدل‌های کاشت موی زنده در محیط کشت آزمایشگاهی حاکی از این بود که تماس موضعی (نه مصرف خوراکی) کافئین با ریشه‌ موها می‌تواند با مهار اثرات مضر هورمون دی هیدروتسترون از ریزش موها جلوگیری کند.»

وی، همچنین درباره دلایل ریزش مو گفت:

«در جوامع امروزی، شایع‌ترین دلیل ریزش مو هورمونی است که از طریق وراثت از نسلی به نسل دیگر قابل انتقال است و این نوع ریزش مو در مردها با شروع سن بلوغ و در زنان با نزدیک شدن به سنین یائسگی پدید می‌آید. نقش اصلی را در این میان، فرم فعال هورمون تستوسترون به عهده دارد.»

تماس موضعی (نه مصرف خوراکی) کافئین با ریشه‌ موها می‌تواند با مهار اثرات مضر هورمون دی هیدروتسترون از ریزش موها جلوگیری کند.

کلنک افزود:

«امید است با کشف تاثیرات مفید مصرف موضعی کافئین بتوان با به کارگیری درست ترکیبات کافئین دار در انواع داروهای موضعی و انواع شوینده‌های طبی برای ریشه‌ موها، از ریزش ارثی موها جلوگیری کرد.»

در مواردی که ریزش مو به طور ارثی و به علت وجود ژن ریزش مو اتفاق می افتد، نمی‌توان کار خاصی برای افراد انجام داد.اما در مواردی که ریزش مو اکتسابی است و به علت اختلالات هورمونی بروز می‌کند، می‌توان با تنظیم هورمون‌های مسبب آن و یا به صورت موضعی، مشکل را برطرف کرد.

(در این تحقیقات تاثیر استفاده ی مستقیم از مواد حاوی کافئین بر روی موها در جلوگیری از ریزش آنها اثبات شده است، یعنی خوردن یا نوشیدن مواد کافئین دار مثل قهوه، تاثیری بر جلوگیری از ریزش موها ندارند).

 

گردآوری:

 

مطالب مرتبط

 

 

روش جالب رنگ کردن مو با قهوه

آشنایی کامل با خواص قهوه

مطالب بیشتر از سایت ما

روشهای داشتن موهای جذاب و سالم موهای جذاب

دلیل تغییر یک دفعه رنگ مو آرایش وزیبایی

کیست تخمدان چه نوع کیستی است؟ کیست تخمدان

ترشحات واژن همراه با علل های مهم آن ترشحات واژن

کمبود آهن و علل های مربوط به آن علائم کمبود آهن

لاغر شدن با گیاه معجزه آسای اسفرزه اسفرزه

با علل ترشحات سینه در خانم ها آشنا شوید ترشحات سینه

علت سکته قلبی در خانم ها چیست؟ سکته قلبی

دانستنی های مربوط به بیماری اندومتریوز اندومتریوز

خواص استثنایی روغن کندر برای پوست و مو خواص کندر