دانستنی های جالب درباره مژه برند ریمل

دانستنی مژه,زیبایی مژه ها,ریمل‌های مدرن,برند ریمل,مژه,مژه های بلند و زیبا,فولیکول‌های مژه‌ها,گل‌مژه,مژه‌ های میانی,مژه هایی بلند,دانستنی های جالب درباره مژه

دانستنی های جالب درباره مژه برند ریمل

موجودات بسیار ریزی روی مژه‌های شما زندگی می‌کنند : اما نگران نباشید، شما به آن‌ها نیاز دارید. این موجودات میکروسکوپی که از خانواده کنه‌ها هستند و دِمودِکس (Demodex) نام دارند آلودگی و مواد باقی‌مانده را از روی مژه‌ها پاک‌کرده و به تمیزی فولیکول‌های مژه‌های شما کمک می‌کنند. (یک فولیکول مسدود شده‌ی مژه‌ می‌تواند منجر به یک گل‌مژه دردناک شود، بنابراین سپاسگزار این حشرات کوچک باشید!)می توانید شانه های ظریفی پیدا کنید که برای شانه زدن مژه ها باشد. احتمالا هرگز به فکر شانه زدن مژه هایتان نبودید، ولی این یک روش ساده برای رشد آنها است.می توانید این کار را قبل از زدن ریمل انجام دهید

دانستنی مژه,زیبایی مژه ها,ریمل‌های مدرن,برند ریمل,مژه,مژه های بلند و زیبا,فولیکول‌های مژه‌ها,گل‌مژه,مژه‌ های میانی,مژه هایی بلند,دانستنی های جالب درباره مژه  ,

دانستنی های جالب درباره مژه

مرحله‌ی آناژن (دوره‌ی فعال رشد)، مرحله‌ی کاتاژن (دوره‌ی انتقالی) و مرحله‌ی تلوژن (دوره‌ی استراحت) مراحل رشد مژه‌ ها هستند. در هر یک از زمان‌های معین ۹۰ درصد از مژه‌ های شما در مرحله‌ی رشد فعال می‌باشند که روزانه حدود ۰٫۱۶ میلی‌متر رشد می‌کنند. بنابراین، اگر مژه‌ های خود را کوتاه کنید دوباره بلند خواهند شد. این فرآیند تنها حدود پنج ماه طول می‌کشد.

از حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد مژه‌های خود را آرایش می‌کردیم :
ابزارهای اولیه مخصوص مژه‌ها در مصر باستان یافت شده‌اند، اما ریمل‌های مدرنی که ما امروزه می‌شناسیم در سال ۱۹۱۳ در فرانسه توسط برند ریمل ساخته شد. بااین‌حال، ریمل‌ در آمریکا محبوبیتی پیدا نکرد تا زمانی که مِیبلین (Maybelline) اولین فرمول خود را عرضه کرد. این ریمل ترکیبی از وازلین و زغال‌سنگ بود.

مژه هایی بلند,مژه های بلند و زیبا,زیبایی مژه ها

بین مژه‌ های بالایی و پایینی شما تفاوت زیادی وجود دارد :
موهای روی پلک بالایی شما خیلی پرتر از موهای پلک پایین هستند. در حقیقت، مژه‌ های بالا با داشتن ۲۰۰ تا ۳۰۰ عدد تار مو تقریباً دو برابر مژه‌ های پایین هستند. (پلک پایین شما حدود ۱۰۰ مژه دارد)

دانستنی مژه,زیبایی مژه ها,ریمل‌های مدرن,برند ریمل,مژه,مژه های بلند و زیبا,فولیکول‌های مژه‌ها,گل‌مژه,مژه‌ های میانی,مژه هایی بلند,دانستنی های جالب درباره مژه  ,

طول مژه‌ ها نیز با هم متفاوت است :
مژه‌ های میانی به‌طورکلی خیلی بلندتر از مژه‌ های دو طرف هستند.

بلندترین مژه‌ ی ثبت‌شده حدود ۷ سانتی‌متر طول دارد :
درواقع، اگر بخواهیم رقم دقیق را بگوییم اندازه‌ی این مژه ۶٫۹۹ سانتی‌متر بود. شاید باور نکنید اما این رکورد متعلق به یک پسر بود. در مقایسه، میانگین طول مژه‌ حدود ۱۰ میلی‌متر است.

موجودات بسیار ریزی روی مژه‌های شما زندگی می‌کنند :
اما نگران نباشید، شما به آن‌ها نیاز دارید. این موجودات میکروسکوپی که از خانواده کنه‌ها هستند و دِمودِکس (Demodex) نام دارند آلودگی و مواد باقی‌مانده را از روی مژه‌ها پاک‌کرده و به تمیزی فولیکول‌های مژه‌های شما کمک می‌کنند. (یک فولیکول مسدود شده‌ی مژه‌ می‌تواند منجر به یک گل‌مژه دردناک شود، بنابراین سپاسگزار این حشرات کوچک باشید!)می توانید شانه های ظریفی پیدا کنید که برای شانه زدن مژه ها باشد. احتمالا هرگز به فکر شانه زدن مژه هایتان نبودید، ولی این یک روش ساده برای رشد آنها است.می توانید این کار را قبل از زدن ریمل انجام دهید

دانستنی مژه,زیبایی مژه ها,ریمل‌های مدرن,برند ریمل,مژه,مژه های بلند و زیبا,فولیکول‌های مژه‌ها,گل‌مژه,مژه‌ های میانی,مژه هایی بلند,دانستنی های جالب درباره مژه  ,

برای تقویت مژه هایمان چکار کنیم؟

۱٫ با شانه کوچک مژه ها را شانه بزنید
می توانید شانه های ظریفی پیدا کنید که برای شانه زدن مژه ها باشد. احتمالا هرگز به فکر شانه زدن مژه هایتان نبودید، ولی این یک روش ساده برای رشد آنها است.می توانید این کار را قبل از زدن ریمل انجام دهید.

۲٫ حتما آرایش چشم را پاک کنید
مراقبت از چشم به معنی استفاده از پاک کننده و آرایش نیست. شما باید آب زیاد نوشیده و غذاهای غنی از ویتامین A را در برنامه غذایی خود داشته باشید. قبل از خواب همیشه با یک پنبه و لوسیون پاک کننده آرایش چشم را پاک کنید.

۳٫ به مژه هایتان وازلین بزنید
تمام چیزی که نیاز دارید ضربه های سبک وازلین با یک پنبه و یا برس ریمل به مژه قبل از خواب است. این ترفند ساده به پرپشت و بلند شدن مژه کمک می کند. نتیجه آن در طی چند روز مشخص نمی شود ولی اگر مرتب این کار را انجام دهید متوجه تغییر آن خواهید شد.

۴٫ استفاده از روغن های طبیعی
روغن های طبیعی نه تنها برای رشد مو جادو می کنند بلکه به بلند شدن مژه ها نیز کمک می کنند. به گزارش پرشین وی می توانید از روغن زیتون، جوجوبا و کرچک حاوی ویتامین ، مواد معدنی و عوامل بلندکننده مو برای مرطوب کردن مژه ها استفاده کنید.

۵٫ مکمل های ویتامین E را امتحان کنید
ویتامین E به تسریع در رشد مژه کمک می کند. می توانید به صورت خارجی از یک لوسیون ویتامین E استفاده کنید و یا آنها را به صورت قرص و یا طبق نوع تجویز پزشک استفاده کنید.این روش نتایج بهتر و سریع تری خواهد داد.

گردآوری:

مطالب بیشتر از سایت ما

خواص گلیسیرین برای پوست خواص گلیسیرین

راه هایی برای از بین بردن سرسیاه صورت پوست‌های چرب

علت ترک خوردگی گوشه لب خشکی لب

علت تیرگی زیر بغل چیست؟ سفید کردن زیر بغل

علت رشد کج دندان ها چیست؟ دانستنی های دهان و دندان

برای کودکان و دانش آموزان چه نوع تغذیه ای مناسب است؟ دانش آموز

دلیل خشک شدن دهان چیست؟ دهان

چهره جوانتر و جذاب تر با این لنز جوانتر و شادابتر

استامینوفن تأثیری در بهبود کمردرد ندارد. استامینوفن

ماسک های شفاف‌کننده برای پوست های متفاوت ماسک های شفاف کننده صورت