خانم های سیگاری و سرطان دهانه رحم سیگار

زنان سیگاری,تاثیر سیگار بر زنان,تاثیر سیگار بر دهانه رحم,سرطان دهانه رحم,خانم های سیگاری و سرطان دهانه رحم ,عوارض سیگار,سیگار

خانم های سیگاری و سرطان دهانه رحم سیگار

از دیگر تاثیرات سیگار بر کاهش ترشح هورمون زنانه استروژن مى توان به استئوپروز زودرس اشاره کرد. زنان سیگارى به دلیل یائسگى زودرس خیلى زودتر از همسالان غیرسیگارى خود در معرض ابتلا به پوکى استخوان و شکستگى ناشى از آن قرار دارند.آنفیزم، نارسایى مزمن ریوى، برونشیت، سرطان حنجره، دهان، مثانه، کلیه، ناتوانى ادرار و بروز چین و چروک پوست از دیگر تاثیرات تخریب کننده سیگار به شمار مى روند. در دوران حاملگى نیز به لحاظ آسیبى که به جنین وارد مى کند بیش از سایر زمان ها خطرساز است. ۴۰درصد حاملگى ها در زنان سیگارى به باردارى خارج از رحم منتهى مى شود. قدرت باردارى در زنان سیگارى که بیشتر از ۳۰سال سن دارند، ۷۵ درصد کاهش مى یابد.مرگ ناگهانى جنین در مادرانى که روزانه یک پاکت سیگار مى کشند، هفت برابر بیشتر از دیگران اتفاق مى افتد.تولد نوزادى با هوش پایین، وزن کم و ناهنجارى هاى مادرزادى و یا سقط جنین از دیگرعوارض استعمال سیگار در باردارى به شمار مى آیند.

خانم های سیگاری و سرطان دهانه رحم ،  را برای شما عزیزان و کاربران محترم جوانی ها  قرار داده ایم , با مجله جوانی ها همراه باشید.

زنان سیگاری,تاثیر سیگار بر زنان,تاثیر سیگار بر دهانه رحم,سرطان دهانه رحم,خانم های سیگاری و سرطان دهانه رحم  ,عوارض سیگار,سیگار

خانم های سیگاری و سرطان دهانه رحم

تحقیقات دانشمندان دانشگاه آکسفورد نشان می دهد کشیدن سیگار به ویژه در سنین کم و به تعداد زیاد احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم را در زنان افزایش می دهد.

این دانشمندان با بررسی ۲۳ تحقیق انجام شده در زمینه تاثیر سیگار در ابتلا به سرطان گردن رحم دریافتند که احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم در زنان سیگاری بیشتر است. نتایج این تحقیق که در نشریه بین المللی سرطان منتشر شده، نشان داد، احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم در زنانی که در حال حاضر سیگاری هستند نسبت به زنانی که اصلا سیگار نکشیده‌اند، ۶۰ درصد بیشتر است.

تاثیرات مخرب کشیدن سیگار بر روی زنان:

ر سنین ۶۰ تا ۸۰سالگى بیشترین سرطان تهدیدکننده زنان سیگارى سرطان ریه است که برخلاف معمول که تصور مى شد، بیشترین علت مرگ در مردان است، زنان را گرفتار مى سازد.سرطان هاى دیگر نظیر سرطان پستان در مقام هاى بعدى قرار دارد. گرچه نقش سرطان رحم در کاهش طول عمر زنان سیگارى را نمى توان نادیده گرفت.

سیگار مهمترین عامل تکثیر ویروس Papova ویروس به وجودآورنده سرطان رحم به شمار مى رود. لذا زنان سیگارى بیشترین میزان ابتلا به این بیمارى را دارند. ضمن آنکه سیگار با کاهش عملکرد قرص هاى پیشگیرى از باردارى حاوى استروژن احتمال بروز سرطان آندومتر را ۱۰برابر افزایش مى دهد.
زنان سیگاری,تاثیر سیگار بر زنان,تاثیر سیگار بر دهانه رحم,سرطان دهانه رحم,خانم های سیگاری و سرطان دهانه رحم  ,عوارض سیگار,سیگار
سکته نیز بیشتر از آنچه در مردان دیده شود، زنان را مورد تهاجم قرار مى دهد. زنانى که روزانه یک پاکت سیگار مى کشند، در مقایسه با زنان غیرسیگارى ۵ سال و دوماه زودتر دچار سکته قلبى مى شوند. علاوه بر اینکه خطر سکته مغزى در آنهایى که بیش از ۲۵ نخ سیگار در روز استعمال مى کنند را دوبرابر افزایش مى دهد.

یائسگى پدیده اى که در اثر توقف قاعدگى و قطع ترشح هورمون استروژن در زنان رخ مى دهد، در سیگارى ها تقریباً دو تا پنج سال زودتر اتفاق مى افتد که این خود باعث بروز عوارض زودهنگام یائسگى مى شود. قرص هاى پیشگیرى نیز که نقش موثرى در برطرف کردن تظاهرات آزاردهنده یائسگى نظیر گرگرفتگى و خشکى مهبل ایفا مى کند، در زنان سیگارى هیچ گونه تاثیرى از خود به جاى نمى گذارد، علاوه بر اینکه خود باعث بروز کلسترول بالا و پرفشارى خون و افزایش خطر بیمارى هاى قلبى تا ۴۰برابر مى شود.

از دیگر تاثیرات سیگار بر کاهش ترشح هورمون زنانه استروژن مى توان به استئوپروز زودرس اشاره کرد. زنان سیگارى به دلیل یائسگى زودرس خیلى زودتر از همسالان غیرسیگارى خود در معرض ابتلا به پوکى استخوان و شکستگى ناشى از آن قرار دارند.آنفیزم، نارسایى مزمن ریوى، برونشیت، سرطان حنجره، دهان، مثانه، کلیه، ناتوانى ادرار و بروز چین و چروک پوست از دیگر تاثیرات تخریب کننده سیگار به شمار مى روند.
زنان سیگاری,تاثیر سیگار بر زنان,تاثیر سیگار بر دهانه رحم,سرطان دهانه رحم,خانم های سیگاری و سرطان دهانه رحم  ,عوارض سیگار,سیگار
در دوران حاملگى نیز به لحاظ آسیبى که به جنین وارد مى کند بیش از سایر زمان ها خطرساز است. ۴۰درصد حاملگى ها در زنان سیگارى به باردارى خارج از رحم منتهى مى شود. قدرت باردارى در زنان سیگارى که بیشتر از ۳۰سال سن دارند، ۷۵ درصد کاهش مى یابد.مرگ ناگهانى جنین در مادرانى که روزانه یک پاکت سیگار مى کشند، هفت برابر بیشتر از دیگران اتفاق مى افتد.تولد نوزادى با هوش پایین، وزن کم و ناهنجارى هاى مادرزادى و یا سقط جنین از دیگرعوارض استعمال سیگار در باردارى به شمار مى آیند.

علاوه بر آسیب هاى جسمى، ناهنجارى هاى روانى متفاوتى نیز هستند که به دنبال سیگار بروز مى کند. کاهش میل جنسى که در اغلب موارد باعث طلاق و از هم پاشیدگى خانواده مى شود، مهمترین عامل روانى ناشى از استعمال سیگار است.

تاثیر تنباکو بر کاهش قوه جنسى به حدى است که در قرن ۱۶ از آن براى کاهش میل جنسى نوآموزان کلیساى کاتولیک استفاده مى کردند. اما به دلیل تغییرات هورمونى ویژه اى که سیگار در زنان ایجاد مى کند، کاهش میل جنسى در زنان بیشتر از مردان دیده مى شود.
زنان سیگاری,تاثیر سیگار بر زنان,تاثیر سیگار بر دهانه رحم,سرطان دهانه رحم,خانم های سیگاری و سرطان دهانه رحم  ,عوارض سیگار,سیگار
بر طبق آمارهاى موجود بیشترین میزان سردمزاجى در زندگى هاى زناشویى ناموفق متعلق به زنان سیگارى است.با تمامى اینها براى قطع مصرف سیگار هیچ گاه دیر نیست، گرچه صحبت از ترک سیگار به مراتب ساده تر از اجرا کردن است، آن هم در میان افرادى که استعمال سیگار تنها برایشان یک امر عادى بدون هیچ گونه آرامش اولیه است.اما خوشبختانه همان طور که با هر سیگارى که دود مى شود خطر بیمارى هاى فوق افزایش مى یابد، با هر نخ سیگارى که در پاکت باقى بماند این خطر فروکش مى کند.

ضمن اینکه به چاقى نیز نباید فکر کرد. برخلاف نظر برخى خانم ها که اعتقاد دارند قطع سیگار باعث افزایش وزن مى شود، باید گفت برخوردارى از یک رژیم غذایى سالم و کارآمد نه تنها باعث چاقى نمى شود که تاثیرات منفى سیگار در بدن را هم از بین مى برد.

گردآوری:

مطالب بیشتر از سایت ما

روشهایی برای سفیدتر کردن دندان لیمو ترش

چگونه بعد از رژیم وزن خود را ثابت نگه داریم شفا آنلاین(تغذیه)

آجیل شور فشار خون و آجیل شیرین مرض قند می‌آورد آجیل شیرین

چربی های مضر برای سیستم قلبی عروقی تری گلیسیرین

در نوروز شکلات تلخ بخورید شکلات

کدام سبزی ها برای شادابی پوست مؤثرند؟ شادابی پوست

از افزایش قدرت باروری تا کاهش افسردگی با مصرف لوبیا سبز افسردگی

آشنایی با خواص کنگر کنگر

آشنایی با خواص گوجه فرنگی خواص گوجه فرنگی

آشنایی با خواص به (سفرجل) خواص دانه به