علت های پزشکی ریزش مو در زنان دلایل ریزش مو

مو,دلایل ریزش مو,ا درمان ریزش مو,علت های پزشکی ریزش مو در زنان ,ریزش مو,ریزش مو در خانمه,دلیل ریزش مو در زنان,فاکتورهای ریزش مو,ریزش مو در زنان,علت ریزش مو,داروی ریزش مو

علت های پزشکی ریزش مو در زنان دلایل ریزش مو

۴ . کم طرفدار( به دلیل پیچیدگی درست شدن ترکیب ) اما بسیار موثر در جلوگیری از ریزش مو : شما می توانید دانه های شنبلییه را سرخ کرده آن را با روغن نارگیل ترکیب کرده و بعد آن را به طور متناوب و به آرامی به ریشه های مو زده و ماساژدهید.. همچنین شما می توانید برگ های حنا را در روغن خردل بجوشانید . پس از سرد شدن چند قطره از آن را در ظرف روغن نارگیل خود بریزید و در طول هفته به طور منظم سر خود را با آن ماساژدهید . ۵ . ترکیب های خانگی دیگر مو ها را با سرکه سیب آبکشی نکنید البته در انجام این کار زیاده روی نکنید . مخلوط چند قطره عسل و رو غن زیتون هم قبل از آبکشی موها می تواند تا حد زیادی از ریزش موها جلوگیری کند این ترکیب از پر طرفدارترین هاست.

علت های پزشکی ریزش مو در زنان ،  را برای شما عزیزان و کاربران محترم جوانی ها  قرار داده ایم , با مجله جوانی ها همراه باشید.

مو,دلایل ریزش مو,ا درمان ریزش مو,علت های پزشکی ریزش مو در زنان  ,ریزش مو,ریزش مو در خانمه,دلیل ریزش مو در زنان,فاکتورهای ریزش مو,ریزش مو در زنان,علت ریزش مو,داروی ریزش مو,

علت های پزشکی ریزش مو در زنان

 

 کمبود آهن : فقر آهن -در صورت داشتن یا نداشتن آنمی- می تواند منجر به ریزش مو شود. ولی بهتر است قبل از اینکه خودسرانه از قرص های آهن مکمل استفاده کنید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا از در صورت تشخیص نیاز توسط پزشک از مکمل ها استفاده کنید. زیرا آهن بیش از اندازه در بدن نیز منجر به بروز بعضی مشکلات می شود.

 اختلالات غده تیروئید: در هر دو حالت کم کاری یا پرکاری غده تیروئید ریزش مو اتفاق می افتد.

کاهش مقدار استروژن: خیلی از زنان ، ریزش مو را در دوران یائسگی و بعد از آن تجربه می کنند . زمانیکه ترشح مقدار استروژن در بدن کاهش می یابد. سایر تغییرات هورمونی- برای مثال تغییر میزان استفاده از داروهای ضد حاملگی – نیز می تواند منجر به ریزش مو شود.

تغییرات هورمونی بعد از حاملگی : مادرانی که تازه کودکان خود را متولد کرده اند از ابتدا تا بعد از ۶ ماه نیز ریزش مو را تجربه می کنند و این زمانی است که مقدار استروژن در خون در حال برگشت به مقدار نورمال است. در حقیقت چیزی که به نظر ریزش موی شدید می آید در واقع تنظیم چرخه رشد طبیعی مو است ۰( نسبت به زمان حاملگی که در اثر میزان زیاد هورمون ریزش مو از حد نورمال کمتر می شود)

 

دلایل ریزش مو

شما ممکن است تعداد بیشتری مو را در شانه تان نسبت به روزهای قبل مشاهده کنید، و این دلایل متعددی می تواند داشته باشد. کمبود ویتامین، مشکلات تیروئیدی و یائسگی همه می توانند از دلایل ریزش مو باشند. اگر یک بیماری خاص موجب ریزش مو شود ، بایستی با روشهای دارویی این مشکل را درمان کرد. پزشکان معتقدند که در بعضی موارد درمانهای دارویی مورد نیاز است، در غیر اینصورت درمانهای طبیعی و خانگی موثر خواهد بود.

 

مو,دلایل ریزش مو,ا درمان ریزش مو,علت های پزشکی ریزش مو در زنان  ,ریزش مو,ریزش مو در خانمه,دلیل ریزش مو در زنان,فاکتورهای ریزش مو,ریزش مو در زنان,علت ریزش مو,داروی ریزش مو,

درمان های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو:

۱ . ماساژ منظم با روغن های پایه:
ماساژ منظم پوست سر با روغن ولرم به تحریک فولیکول های مو کمک می کند . این یک راه آسان برای درمان از عوامل بازدارنده رشد مو مانند عفونت شوره سر و قارچ می شود. ماساژ منظم باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود. همچنین برای کاهش اضطراب و استرس است که اغلب علت زمینه ای برای نازک شدن مو می باشند مفید است.
روغن توصیه شده روغن نارگیل می باشد که به میزان ۳ تا ۴ بار در هفته باید در برنامه ماساژگنجانده شود.روغن نارگیل را باید حداقل به مدت ۶ ساعت قبل از شستشو با شامپو و آبکشی بر روی سر توزیع کرده و ماساژ دهید. مخلوط روغن نارگیل و روغن بادام به شکل ترکیبی در مواردی برای سریع تر نتیجه گرفتن مفید بوده اند .

۲ . ترکیبات خانگی (ساختگی) برای جلوگیری از ریزش مو:
شیر نارگیل یکی از منابع غنی از بافت مغذی ، مشتقات گیاهی است. این یک درمان خانگی بسیار عالی برای نگه داشتن موهای نرم و و بدون استفاده از فرمول های شیمیایی برای بازسازی فولیکول های مرده ی مواست.

۳ . آب میوه موثر مو تحریک کننده طبیعت:
آب گندم یکی از راه حل های موثر در کاهش ریزش مو است . در بسیاری از موارد دیده شده که مصرف منظم آب گندم درعرض چند هفته باعث کاهش تمایل ریزش مو می شود .نوشیدنی آلوئه ورا دارای اثر مشابه است. با این حال، ژل آلوئه ورا می توان به پوست سر زد بعد از ماساژ سر با ژل آلوئه ورا،موها را باید با آب ولرم آبکشی کرد . این ترکیب را می توان دو بار در هفته استفاده کرد .

مو,دلایل ریزش مو,ا درمان ریزش مو,علت های پزشکی ریزش مو در زنان  ,ریزش مو,ریزش مو در خانمه,دلیل ریزش مو در زنان,فاکتورهای ریزش مو,ریزش مو در زنان,علت ریزش مو,داروی ریزش مو,

۴ . کم طرفدار( به دلیل پیچیدگی درست شدن ترکیب ) اما بسیار موثر در جلوگیری از ریزش مو :
شما می توانید دانه های شنبلییه را سرخ کرده آن را با روغن نارگیل ترکیب کرده و بعد آن را به طور متناوب و به آرامی به ریشه های مو زده و ماساژدهید.. همچنین شما می توانید برگ های حنا را در روغن خردل بجوشانید . پس از سرد شدن چند قطره از آن را در ظرف روغن نارگیل خود بریزید و در طول هفته به طور منظم سر خود را با آن ماساژدهید .
۵ . ترکیب های خانگی دیگر
مو ها را با سرکه سیب آبکشی نکنید البته در انجام این کار زیاده روی نکنید . مخلوط چند قطره عسل و رو غن زیتون هم قبل از آبکشی موها می تواند تا حد زیادی از ریزش موها جلوگیری کند این ترکیب از پر طرفدارترین هاست.

 

 

گردآوری:

مطالب بیشتر از سایت ما

معرفی گیاه بومادران همراه با خواص آن خواص گیاه بومادران

مریم گلی همراه با آشنایی با آن خواص مریم گلی

درمان گلو درد با این داروهای گیاهی گیاهان دارویی گلو درد

آشنایی با خواص درمانی زنجبیل خواص درمانی زنجبیل

راهی برای بهتر خوابیدن با داروهای گیاهی بهتر خوابیدن

آشنایی با خواص جعفری سبزی خواص تخم جعفری

معرفی کامل خواص ذرت آرام بخش پماد ذرت

خواص جالب اسفرزه خواص اسفرزه

آشنایی با خواص نخود یکی از حبوبات انرژی زا نخود

خواص روغن کندر و کندر هوش مصنوعی