رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها طب سنتی

رازیانه,داروهای گیاهی و طب سنتی,مقابله با بیماری‌ها,داروهای گیاهی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها,طب سنتی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها

رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها طب سنتی

۴٫ رازیانه برای درمان گریه‌های بی‌وقفه نوزادان : «کولیک» یا قولنج در نوزاد مشکلی است که باعث می‌شود گریه‌های بی‌وقفه او برای چند ساعت به طول انجامد. دلیل قطعی برای این وضعیت در نوزاد وجود ندارد اما می‌تواند موجب استرس در والدین شود. نتیجه مطالعه انجام شده در روسیه حاکی از آن است که روغن دانه رازیانه می‌تواند شدت قولنج را در نوزاد کاهش دهد.

رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها

رازیانه یا بادیانه و یا بادیان گیاهی است گلدار از راسته آپیالس (Apiales)، از تیره چتریان (Apiaceae) از سرده رازیانه‌ها (Foeniculum). این گیاه سرشار از هورمونهای زنانه است و طبیعتی گرم دارد.

رازیانه بومی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا بویژه بخش مدیترانه‌ای است.

نام انگلیسی : Fennel
نام علمی : Foeniculum vulgare

رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها wp-image-41123" title="رازیانه,داروهای گیاهی و طب سنتی,مقابله با بیماری‌ها,داروهای گیاهی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها,طب سنتی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها " src="http://javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/download-86.jpg" alt="رازیانه,داروهای گیاهی و طب سنتی,مقابله با بیماری‌ها,داروهای گیاهی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها,طب سنتی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها " width="350" height="348">

رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها

بخش های مورد استفاده: میوه
ترکیبات شیمیایی: انتول (قسمت موثر اصلی) فنشون. کامفن. لیمونن. استراگول وفلاندرن
خواص: ضد نفخ: مخصوصاً در نفخ با منشاء روده‌ای. خلط آور ملایم: مخصوصاً برای اطفال. ضد اسپاسم :منجر به کاهش درد حین پریود می‌گردد. (اثر قابل توجه و در حد داروهای ضد التهاب غیر استروییدی NSAIDS دارد.)
آرامبخش. افزایش دهنده ترشح شیر مادر. کاهش التهاب غشاء مخاطی دستگاه تنفسی. متسع‌کننده نای و برونشها. اثرات ضد میکروبی معادل پنی سیلین و تتراسایکلین دارد. ضد التهاب پلک و ملتحمه
رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها wp-image-41125 size-full" title="رازیانه,داروهای گیاهی و طب سنتی,مقابله با بیماری‌ها,داروهای گیاهی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها,طب سنتی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها " src="http://javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/IMAGE634584363114375000.jpg" alt="رازیانه,داروهای گیاهی و طب سنتی,مقابله با بیماری‌ها,داروهای گیاهی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها,طب سنتی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها " width="450" height="300" srcset="http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/IMAGE634584363114375000-150x100.jpg 150w, http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/IMAGE634584363114375000-300x200.jpg 300w, http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/IMAGE634584363114375000.jpg 450w" sizes="(max-width: 450px) 100vw, 450px">

رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها

برخی فوائد رازیانه
۱٫ رازیانه مفید برای افزایش شیر در مادران شیرده: در مطالعه‌ای که سال ۲۰۰۸ انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است. این هورمون تولید شیر را افزایش می‌دهد که همین خاصیت رازیانه در زنان شیرده نیز مشاهده شده است.

۲٫ رازیانه تقویت‌کننده سیستم تنفسی: شست و شوی دهان با دانه‌های رازیانه می‌تواند مخاط‌های ریه‌ها را رها سازد و گلودرد و سرفه را تسکین دهد.

۳٫ رازیانه و تسکین انقباضات مربوط به قاعدگی: نتایج بررسی در مورد خواص رازیانه نشان می‌دهد ترکیب عصاره رازیانه و ویتامین E به طور قابل توجهی دردهای انقباضی را در دوران قاعدگی کاهش می‌دهد. ترکیب رازیانه حتی از مسکن‌های غیرنسخه‌ای نیز موثرتر است.

۴٫ رازیانه برای درمان گریه‌های بی‌وقفه نوزادان : «کولیک» یا قولنج در نوزاد مشکلی است که باعث می‌شود گریه‌های بی‌وقفه او برای چند ساعت به طول انجامد. دلیل قطعی برای این وضعیت در نوزاد وجود ندارد اما می‌تواند موجب استرس در والدین شود. نتیجه مطالعه انجام شده در روسیه حاکی از آن است که روغن دانه رازیانه می‌تواند شدت قولنج را در نوزاد کاهش دهد.

۵٫ رازیانه مفید برای مقابله با بیماری‌ها: مطالعات و آزمایشات پزشکی اخیر نشان می‌دهد که رازیانه در کمک به مقابله با بیماری‌ها و کاهش سرعت رشد باکتری‌ها به خصوص در مورد بیماری وبا موثر است.

۶٫ رازیانه خاصیت طعم دهندگی: به طور معمول اسانس‌ها طعم خوشایندی دارند و به راحتی از طریق پوست جذب می‌شوند و بنابراین روغن رازیانه ترکیب معطر مناسبی برای صابون‌ها و عطرهاست. همچنین رازیانه به دلیل طعم مناسب در خوش طعم کردن داروها استفاده می‌شود.

۷٫ رازیانه برای درمان جراحت و گزیدگی: در کشورهای آسیایی رازیانه از مدت‌ها قبل برای درمان جراحت‌ و گزیدگی‌های سمی کاربرد داشته است زیرا روغن رازیانه خاصیت ضدقارچی و آنتی‌باکتریال دارد و در درمان‌های موضعی و حتی شاید درمان جراحت‌های داخلی می‌تواند موثر باشد.

رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها wp-image-41124 size-full" title="رازیانه,داروهای گیاهی و طب سنتی,مقابله با بیماری‌ها,داروهای گیاهی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها,طب سنتی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها " src="http://javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/fenchel.jpg" alt="رازیانه,داروهای گیاهی و طب سنتی,مقابله با بیماری‌ها,داروهای گیاهی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها,طب سنتی,رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها " width="348" height="300">

رازیانه ؛ مفید برای مقابله با بیماری‌ها

محقق و مدرس طب اسلامی ایرانی گفت:رازیانه در رفع چین و چروک های پوست زنان بسیار مؤثر است و باعث تداوم جوانی چهره زنان می شود و به علت خاصیت ضد بلغمی موجب از بین رفتن کیست‌های زیر چشمی می شود.

حسن اکبری در مورد خواص دارویی گیاه رازیانه گفت: رازیانه گیاهی معطر است که به صورت علفی گل دار و دارای برگهای نازک است و به عنوان گیاهی مملو از هورمونهای زنانه یا همان استروژن شناخته شده است.

 وی ادامه داد: رازیانه طبع گرم و خشکی دارد و رطوبت های بدن زنان را رفع می کند به طوری که تنظیم کننده وضعیت هورمونی آنها است.

 این مدرس طب اسلامی گفت:در حال حاضر به دلیل تغییر سبک تغذیه و رفتن به سمت تغذیه غربی،زنان کشورمان از مشکلات بسیاری رنج می برند که از آن جمله می توان به دردهای دوران قاعدگی، نامنظمی های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی اشاره کرد.

اکبری تصریح کرد: در چنین شرایطی مصرف گیاهان دارویی مانند رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان،این دردها را بر طرف می کند و معمولا با تنظیم هورمونهای زنانه و بهبود وضعیت زنانه همراه خواهد بود.

 

گردآوری: جوانی ها

 

مطالب مرتبط:

تاثیر شگفت انگیز عرق نعناع

یک دمنوش فوق العاده برای داشتن اعصابی راحت

آشنایی کامل با خواص زردچوبه

مطالب بیشتر از سایت ما

جلوگیری از اشتها و گرسنگی کاذب کور کردن اشتها

آشنایی کامل با خواص ذرت خواص میوه ها

آشنایی کامل با خواص قهوه قهوه

آشنایی کامل با خواص جگر فواید جگر

آشنایی کامل با خواص تخمه آفتابگردان خواص میوه ها

آشنایی کامل با خواص ماست ماست

هر روز صبح این اقدامات زیبایی را انجام دهید .!! زیبایی

آشنایی با رژیــم لاغری ویت واچرز لاغری

توصیه هایی برای پیشگیری از ایجاد سنگ‌ کلیه .!! کلیه

۸ دلیل جدی برای بزرگ شدن شکم .!! نقش فیبر در چاقی