ضرر گذاشتن مژه مصنوعی بطور دائم خطرات مژه مصنوعی

ضرر گذاشتن مژه مصنوعی بطور دائم ,خطرات مژه مصنوعی,عکس مژه مصنوعی,مژه مصنوعی,مدل های مژه مصنوعی,انواع مژه مصنوعی

ضرر گذاشتن مژه مصنوعی بطور دائم خطرات مژه مصنوعی

۱- رساندن آسیب به مژه طبیعی فرد نصب مکرر و طولانی مدت مژه مصنوعی و سپس برداشتن آن از روی چشم، به مژه های اصلی فرد آسیب می رساند.همانطور که می دانید برای نصب مژه مصنوعی، از نوعی چسب مخصوص استفاده می شود که باید به موازات ریشه مژه اصلی بر روی پلک بالایی مالیده شود تا مژه مصنوعی بر روی آن قرار گیرد.اگر فرد دقت نکند، ممکن است مقداری از این چسب بر روی مژه اصلی ریخته شود و در هنگام برداشتن، تعدادی از مژه های اصلی هم کنده شوند.اگر نصب مژه مصنوعی به طور مکرر انجام گیرد، فرصت جبران و رشد مجدد را به مژه های اصلی فرد نمی دهد و در نتیجه فرد به مرور زمان، به مژه های خود آسیب زده و تعداد آنها کم می شود.

همه خانم ها عاشق زیبایی هستند و دوست دارند همیشه و در همه حال زیبا بنظر برسند و متاسفانه بعضی ها در این کار اغراق می کنند . مثلا مژه مصنوعی که باعث بلندتر شدن مژه هایشان می شود را بطور دائم بر روی چشم هایشان می گذارند و حتی به مضراتی که دارد هم فکر نمیکنند در مطلب زیر به این مضرات اشاره شده.

مژه مصنوعی بطور دائم aligncenter wp-image-39163 size-full" title="ضرر گذاشتن مژه مصنوعی بطور دائم ,خطرات مژه مصنوعی,عکس مژه مصنوعی,مژه مصنوعی,مدل های مژه مصنوعی,انواع مژه مصنوعی" src="http://javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/images39.jpg" alt="ضرر گذاشتن مژه مصنوعی بطور دائم ,خطرات مژه مصنوعی,عکس مژه مصنوعی,مژه مصنوعی,مدل های مژه مصنوعی,انواع مژه مصنوعی" width="259" height="194">

متاسفانه بیشتر زنانی که از مژه‌های مصنوعی استفاده می‌کنند، توصیه متخصصان را مبنی بر اینکه این مژه‌ها می‌توانند محلی مناسب برای تجمع جرم و باکتری باشند، جدی نمی‌گیرند، در حالی که تحقیقات نشان داده‌ است استفاده از مژه مصنوعی، فرد را مستعد ابتلا به عفونت‌های چشمی و حساسیت می‌کند و باعث بروز علایمی ناخوشایند از قبیل ترشحات چشمی، سوزش، خارش، تورم و ناراحتی شدید چشمی و حتی ریزش مژه می‌شود که مطمئنا هیچ خانمی دوست ندارد دچار چنین مشکلاتی شود.

چسباندن نادرست مژه می تواند باعث آسیب مژه های طبیعی شود.

فشار زیاد ناشی از مژه های مصنوعی می تواند منجر به آسیب فولیکول های مو شده و به طور موقت یا دائم رشد مژه قطع شود.

مژه مصنوعی یا مواد دیگری که به مژه ها می چسبند، می توانند واکنش های شدید روی پوست و چشم ایجاد کنند.

حتی کمی آزردگی چشم می تواند منجر به آسیب چشم شده و حتی گاهی بینایی را از بین ببرد.

برخی اوقات چسب مورد استفاده نیز می تواند باعث واکنش حساسیتی شده، پلک متورم و چشم ها قرمز شوند.

بنابراین پیش از استفاده، از نوع چسب مناسب اطمینان حاصل کنید و آن را روی پوست خودتان امتحان نمایید.
در این مطلب، مهم ترین این مضرات را برایتان می گوییم.

۱- رساندن آسیب به مژه طبیعی فرد
نصب مکرر و طولانی مدت مژه مصنوعی و سپس برداشتن آن از روی چشم، به مژه های اصلی فرد آسیب می رساند.همانطور که می دانید برای نصب مژه مصنوعی، از نوعی چسب مخصوص استفاده می شود که باید به موازات ریشه مژه اصلی بر روی پلک بالایی مالیده شود تا مژه مصنوعی بر روی آن قرار گیرد.اگر فرد دقت نکند، ممکن است مقداری از این چسب بر روی مژه اصلی ریخته شود و در هنگام برداشتن، تعدادی از مژه های اصلی هم کنده شوند.اگر نصب مژه مصنوعی به طور مکرر انجام گیرد، فرصت جبران و رشد مجدد را به مژه های اصلی فرد نمی دهد و در نتیجه فرد به مرور زمان، به مژه های خود آسیب زده و تعداد آنها کم می شود.

۲- التهاب و عفونت چشم
مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند، حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر بر روی چشم ایجاد شود و چشم دچار عفونت گردد.همچنین مالیدن ریمل چشم بر روی مژه هایی که به باکتری آلوده شده است، برای افراد دیگر هم می تواند مضر باشد. البته این کار بیشتر در آرایشگاه های زنانه انجام می گیرد که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می کنند و باکتری را از یک فرد به فرد دیگر انتقال می دهند.

۳- تاری دید
یکی از خطراتی که در کمین افراد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی می باشد، تاری دید و یا حتی کور شدن دائمی در اثر ریختن چسب مژه مصنوعی به داخل چشم فرد است. لذا افراد باید هنگام استفاده از چسب مژه مصنوعی خیلی دقت کنند.لزوم این دقت زمانی بیشتر بیشتر می شود که فرد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی، از لنز هم استفاده کند. در این صورت به محض احساس سوزش در چشم، باید بلافاصله لنز را از چشم درآورد و مژه مصنوعی را نیز برداشت و چشم ها را شست، زیرا استفاده غلط از مژه مصنوعی در حین نصب آن، می تواند صدمات جبران ناپذیری را به بینایی فرد وارد کند.

مشکل مژه مصنوعی چیست؟
همانطور که می دانید مژه های مصنوعی بلندتر از مژه های طبیعی هستند. در نتیجه باعث افزایش جریان هوای رسیده به سطح چشم ها می شوند. به این ترتیب باعث خشک شدن سریع چشم ها می گردند.

همچنین باعث می شود که چشم ها در معرض مواد ریز موجود در هوا قرار بگیرند. این مسئله نیز منجر به سندرم خشکی چشم می شود.

حرف آخر
محققان معتقدند استفاده از مژه مصنوعی در برخی موقعیت های خاص مانند میهمانی یاعروسی اشکالی ندارد. اما استفاده ی دائمی و روزمره از آنها خطرات زیادی برای سلامتی چشم ها به بار می آورد.

این محققان به خانم ها توصیه می کنند که سلامت چشم هایشان را قربانی زیبایی ظاهری خود نکنند و بیشتر مراقب سلامتی خودشان باشند.

گردآوری:مجله اینترنتی جوانیها

مطالب مرتبط:

زیبایی پوست با ماسکهای فصلی و بهاری

ماسک زیبایی در فصل بهار

سلامت و زیبایی بدن با ویتامین c

مطالب بیشتر از سایت ما

جالب ترین دانستنیها در مورد لوازم آرایش لوازم آرایش

بهترین خوراکی برای تنظیم کلسترول کلسترول

پوست مان را جوان تر از سن مان نگه داریم؟ نگهداری از پوست

خانم ها مواظب دستمال کاغذی باشید ..!!! دستمال کاغذی

۱۰ شیوه اصولی برای سفت شدن پوست داشتن پوست سفت

روش درمانی مؤثر برای طاسی کاشت مو

خارج شدن مایع منی با ادرار نشانگر چیست سیلان منی

زمان استفاده از کرم ضد چروک رنگ پوست

زدن جوش با لوازم آرایشی رنگ پوست

ضرورت استفاده از ضد آفتاب چیست؟ آفتاب