خطرناک بودن سرطان سینه در ایران سرطان سینه

سرطان مری,سرطان سینه,خطرناک بودن سرطان سینه در ایران,مقعد,خطرناک بودن سرطان سینه در ایران ,سونوگرافی,مرگ و میر زنان,معده,سلول های سرطانی,پستان,خون در مدفوع,دستگاه گوارش,ماموگرافی,بواسیر

خطرناک بودن سرطان سینه در ایران سرطان سینه

ایرج خسرونیا به مناسبت برپایی بیست و ششمین کنگره جامعه پرشکان متخصص داخلی ایران که ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود گفت: خجالت و شرم برای حضور نزد پزشک و مسایل اقتصادی از جمله عواملی است که زنان مبتلا به سرطان سینه از مراجعه به پزشک خودداری کرده که همین تاخیر سبب انتقال سلول های سرطانی به دیگر ارگان ها شده در مواقع زیادی درمان را ناممکن می سازد.

سرطان سینه، رشد بدخیم سلول های سرطانی در بافت پستان است. در بیماری سرطان، سلول ها به صورت کنترل نشده ای رشد می کنند. سرطان سینه یکی از سرطان های شایع در بین زنان می باشد، اما این سرطان در بین مردان نیز دیده می شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی کشور گفت: مهم ترین دلیل بالا بودن آمار مرگ و میر زنان بر اثر سرطان سینه مربوط به مراجعه دیرهنگام آنان به پزشک است که این امر باعث شده سرطان سینه کشنده‌ترین سرطان معرفی شود.

سرطان سینه aligncenter wp-image-38909" title="سرطان مری,سرطان سینه,خطرناک بودن سرطان سینه در ایران,مقعد,خطرناک بودن سرطان سینه در ایران ,سونوگرافی,مرگ و میر زنان,معده,سلول های سرطانی,پستان,خون در مدفوع," src="http://javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/saratan-sina.jpg" alt="سرطان مری,سرطان سینه,خطرناک بودن سرطان سینه در ایران,مقعد,خطرناک بودن سرطان سینه در ایران ,سونوگرافی,مرگ و میر زنان,معده,سلول های سرطانی,پستان,خون در مدفوع," width="422" height="296" srcset="http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/saratan-sina-150x105.jpg 150w, http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/saratan-sina-300x210.jpg 300w, http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/saratan-sina.jpg 368w" sizes="(max-width: 422px) 100vw, 422px">

ایرج خسرونیا به مناسبت برپایی بیست و ششمین کنگره جامعه پرشکان متخصص داخلی ایران که ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود گفت: خجالت و شرم برای حضور نزد پزشک و مسایل اقتصادی از جمله عواملی است که زنان مبتلا به سرطان سینه از مراجعه به پزشک خودداری کرده که همین تاخیر سبب انتقال سلول های سرطانی به دیگر ارگان ها شده در مواقع زیادی درمان را ناممکن می سازد.

وی ادامه داد: در خارج از کشور به محض مشکوک شدن به وجود توده سرطانی در سینه با برداشتن سریع آن، مانع انتشار سلول ها در بدن می شوند و با این اقدام جان بیمار را نجات می دهند.

وی با تاکید بر انجام معاینات منظم توسط خود فرد تصریح کرد: نتایج یافته های علمی امروزه نشان می دهد که انجام اینگونه معاینات به تنهایی کافی نبوده، زنان باید مورد معاینات منظم سالانه از سوی پزشکان متخصص قرار گیرند.

به گفته خسرونیا، بسیاری از توده های سرطانی در مراحل اولیه تنها به کمک دستگاه های سونوگرافی و ماموگرافی قابل تشخیص هستند و در زمانی که اندازه توده به حدی بزرگ شود که از سوی شخص لمس شود، متاسفانه بیماری در مراحل پیشرفته قرار دارد.

وی با ابراز نگرانی از روند رو به گسترش سرطان های دستگاه گوارش طی سال های اخیر یادآور شد: رژیم غذایی نامناسب، استفاده از غذاهای آماده ( فست فودها) و مصرف غذاهای کنسرو شده، سبب شده افراد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش از قبیل سرطان مری، معده، کولون ( روده بزرگ ) قرار گیرند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ادامه داد: هرچند برخی از افراد خونریزی از مقعد را به بواسیر نسبت می دهند، اما به آنان توصیه می شود به محض مشاهده خون در مدفوع برای بررسی های بیشتر حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی گفت: با توجه به اهمیت و شیوع سرطان ها در کشور، بخش عمده ای از سخنرانی ها و سمپوزیوم های بیست و ششمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به موضوع سرطان اختصاص یافته است.

جدیدترین دستاوردهای درمانی و تشخیصی در حوزه سرطان ها، گوارش، قلب، ریه و بیماری های روماتولوژی طی روزهای ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال در بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی در مرکز همایش های رازی تهران به پزشکان و متخصصان مرتبط با این حوزه ارایه می شود.

مطالب مرتبط :

افت عملکردهای مغزی از سن ۴۵ سالگی آغاز می‌شود.

چرا ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کوتاه قد بیشتر است؟

سرطان سینه ، پستان ، سلول های سرطانی ، مرگ و میر زنان ، سونوگرافی ، ماموگرافی ، دستگاه گوارش ، معده ، مقعد ، بواسیر ، خطرناک بودن سرطان سینه در ایران

مطالب بیشتر از سایت ما

۴ درمان خانگی برای ریزش مو بهداشت مو

چاقی خود را با خواندن این خبر مهار کنید! شفا آنلاین(سلامت)

اشعه‌های نامرئی در دام عینک آفتابی شفا آنلاین(سلامت)

چرا هنگام خواب باید اتاق کاملا تاریک باشد؟ شفا آنلاین(سلامت)

عوارض مصرف داروهای غیراستروئیدی شفا آنلاین(سلامت)

علت نابینایی بیماران در کلینیک چشم‌پزشکی چه بود؟ شفا آنلاین(سلامت)

شوره سر و درمان آن شفا آنلاین(سلامت)

با این دمنوش کک و مک صورتتان را از بین ببرید. دمنوش

اگر می خواهید راحت بخوابید این گیاهان را بخورید. خواب

روش درست کردن دمنوشی که درمان همه دردهاست. درمان