علت بزرگی سر اختلال در ترشح مایع مغزی می باشد تاری دید

سردرد,دوران جنینی,نخاع,مننژیت,تاری دید,علت بزرگی سر اختلال در ترشح مایع مغزی می باشد,هیدروسفالی,علت بزرگی سر اختلال در ترشح مایع مغزی می باشد ,جمجمه,ترشح مایع مغزی,بزرگی سر,استفراغ

علت بزرگی سر اختلال در ترشح مایع مغزی می باشد تاری دید

اکبریان اظهار داشت: ممکن است هیدروسفالی در دوران جنینی یا بعد از تولد به علت اختلال ساختاری مغز پدید می‌آید. اختلال التهابی در مجاری حرکتی مایع هم می‌تواند از دیگر علل این بیماری به شمار آید. معمولا در کودکان به علت مننژیت و در بزرگسالان به علت تومور و سایر ضایعات دیده می‌شود.

مایع مغزی نخاعی (به انگلیسی: Cerebro Spinal Fluid)، که در اصطلاح پزشکی سی.اس.افنام دارد مایعی شفاف و بدون رنگ موجود در مغز و نخاع است. این مایع دارای وزن مخصوص برابر ۱٫۰۰۷ می‌باشد و در شبکهٔ کوروئید بطن‌ها یا ونتریکول‌های مغزی تولید می‌شود.

استفراغ، سردرد، تاری دید و بزرگتر بودن سر نسبت به بدن از دیگر پیامدهای اختلال در ترشح مایع مغزی در انسان است.

به طور طبیعی مغز درون مایعی شناور است که میزان عادی این مایع ۱۵۰ سی سی است، اگر میزان این مایع بیش از حد مجاز خود باشد در حقیقت هیدروسفالی به وجود می‌آید.

ترشح مایع مغزی aligncenter wp-image-35145" title="سردرد,دوران جنینی,نخاع,مننژیت,تاری دید,علت بزرگی سر اختلال در ترشح مایع مغزی می باشد,هیدروسفالی,علت بزرگی سر اختلال در ترشح مایع مغزی می باشد ,جمجمه,ترشح مایع مغزی,بزرگی سر," src="http://javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/aaqfqnlxiquucwc5b4ms.jpg" alt="سردرد,دوران جنینی,نخاع,مننژیت,تاری دید,علت بزرگی سر اختلال در ترشح مایع مغزی می باشد,هیدروسفالی,علت بزرگی سر اختلال در ترشح مایع مغزی می باشد ,جمجمه,ترشح مایع مغزی,بزرگی سر," width="368" height="276" srcset="http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/aaqfqnlxiquucwc5b4ms-300x225.jpg 300w, http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/aaqfqnlxiquucwc5b4ms.jpg 640w" sizes="(max-width: 368px) 100vw, 368px">

وی افزود: مایع مغز در طول شبانه روز از یک سری مجاری ترشح و توسط مجاری دیگری دفع می‌شود، کاهش مقدار مایع جذب شده و افزایش ترشح آن می‌تواند به بروز هیدروسفالی منجر شود.

وی در ادامه بیان داشت: تنگ شدن مجاری حرکتی در این مایع مغزی باعث می شود تا مایع پس زده شود، همچنین بسته شدن مجاری بسیار خطرناک و در مواردی نیز کشنده تلقی می‌شود.

اکبریان اظهار داشت: ممکن است هیدروسفالی در دوران جنینی یا بعد از تولد به علت اختلال ساختاری مغز پدید می‌آید.
اختلال التهابی در مجاری حرکتی مایع هم می‌تواند از دیگر علل این بیماری به شمار آید. معمولا در کودکان به علت مننژیت و در بزرگسالان به علت تومور و سایر ضایعات دیده می‌شود.

وی گفت: در کودکان به دلیل جوش نخوردن جمجمه استخوان‌ها از یکدیگر فاصله گرفته، مغز بزرگ شده و سر کودک نسبت به بدنش بزرگتر می‌شود. این افزایش سایز حتی تا ۶۰ سانتی متر هم دیده می‌شود در حالی که اندازه‌ی قطر طبیعی سر کودک به طور طبیعی ۳۳ سانتی متر است.

هیدروسفالی در بزرگسالان با سردرد، استفراغ، تاری دید و اختلالات دیگر ظاهر می‌شود.

اکبریان در پایان خاطر نشان کرد: درمان بیماری یاد شده به علت آن وابسته است هرچند که در اغلب موارد باید جراحی انجام شده و با استفاده از لوله‌ی ارتباطی از میزان فشار داخل سر کاسته شود.

مطالب مرتبط :

شیوع این بیماری در فصل بهار می باشد.

بی تحرکی خطرناک تر از چاقی است

علت بزرگی سر اختلال در ترشح مایع مغزی می باشد ، ترشح مایع مغزی ، بزرگی سر ، نخاع ، هیدروسفالی ، دوران جنینی ، مننژیت ، سردرد ، استفراغ ، تاری دید ، جمجمه 

مطالب بیشتر از سایت ما

این شیوه نشستن برای سلامتی ضرر دارد. شیوه نشستن

غلظت خون چگونه درمان می شود. آزمایش خون

رفع خستگی با آب نارگیل کم خونی

چهار صبحانه سریع برای روزهایی که سرتان شلوغ است صبحانه

خواص ژلاتین و پاستیل درد مفاصل

فواید فلفل دلمه‌ای فواید فلفل دلمه‌ای

میوه به بخورید تا مژه های پر پشتی داشته باشید. عسل شیرین

نقش ویتامین D درکاهش فشار خون بالا نور خورشید

گوشت خوب کدام است مناطق سرد

کاهش ابتلا به سرطان با مصرف گل کلم سرطان