روش های درمان کک و مک انواع کک و مک

انواع کک و مک,روش های درمان کک و مک,بیماری های پوست,درمان کک و مک,کک و مک,بیماری پوستی,روش های درمان کک و مک

روش های درمان کک و مک انواع کک و مک

از آنجایی که نمی ‌توان ژنتیک را تغییر داد، اکثر روش‌ های جلوگیری شامل اجتناب از خورشید و محافظت از پوست در برابر آن است: – استفاده از کرم ضدآفتاب  SPF 50 – استفاده از کلاه‌ های لبه‌ دار – پوشیدن لباس های محافظ در برابر خورشید، مانند شلوار ولباس های آستین بلند – اجتناب از بیرون رفتن در ساعات اوج تابش خورشید، ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر

روش های درمان کک و مک

کک و مک چیست؟
کک و مک دسته های متمرکز رنگدانه های تیره روی پوست هستند که اغلب در افراد با پوست روشن قابل ملاحظه است. در واقع کک و مک های سلول های تولید کننده رنگدانه تیره نیستند، بلکه دارای سلول هایی است که بیش از حد رنگدانه تولید می کنند که باعث تغییر رنگ پوست می شود.

صرف نظر از پیشینه‌ ژنتیکی، کک و مک می تواند روی پوست هر فردی ایجاد شود. با این حال، تعداد کک و مک ارثی است. تشکیل کک و مک به قرار گرفتن در معرض خورشید مرتبط است. قرار گرفتن در معرض اشعه UV-B  (فرابنفش- بی) باعث افزایش تولید رنگدانه ‌ها و تیره و واضح تر شدن آنها می شود.

کک و مک بیشتر روی صورت دیده می‌شوند، اما ممکن است در قسمت هایی از بدن که در معرض نور خورشید هستند مانند دست‌ها نیز ایجاد شوند. تمرکز سنگین رنگدانه ها ممکن است باعث افزایش کک و مک و پوشاندن کامل یک قسمت از بدن مانند صورت می شود. کک و مک در نوزادان نادر و در نوجوانان پیش از بلوغ متداول است.

انواع کک و مک,روش های درمان کک و مک,بیماری های پوست,درمان کک و مک,کک و مک,بیماری پوستی,روش های درمان کک و مک

روش های درمان کک و مک

کک و مک بیماری پوستی نیست، اما افراد دارای کک و مک تمرکز ملانین های محافظ نور کمتر و حساسیت نسبت به اثرات مضر اشعه فرابنفش هستند. توصیه می شود که افراد دارای کک و مک تا حد ممکن از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کرده و از کرم ضدآفتاب استفاده کنند.

لکه های کک مک چرا و چگونه بوجود می آیند؟

بخاطر نقص در بعضی سلول های پوستی رنگدانه ای بنام ملانین تولید می شود که عامل اصلی بروز کک مک است.همچنین در بعضی افراد هورمون ها تعادل ندارند و استروژن بیش از اندازه سلول های تولید کننده رنگ دانه را تححریک می کند تا به محض قرار گرفتن در معرض خورشید رنگ بیشتری تولید کنند و کک مک ایجاد شود.

انواع کک و مک

دو نوع اساسی کک و مک وجود دارد: کک و مک ساده و کک و مک آفتاب سوخته. کک و مک ساده معمولا برنزه، گرد و کوچک (تقریبا به اندازه‌ی پهنای یک میخ) هستند.

کک و مک آفتاب سوخته، اغلب تیره تر، دارای مرزهای نامشخص و نامنظم هستند و ممکن است از اندازه‌ پاک کن ته مداد نیز بزرگتر باشند. کک و مک آفتاب سوخته بالای پشت بدن و شانه‌ها که بیشتر در معرض آفتاب سوختگی هستند، متداول ‌تر هستند.

از آنجایی که نمی ‌توان ژنتیک را تغییر داد، اکثر روش‌ های جلوگیری شامل اجتناب از خورشید و محافظت از پوست در برابر آن است:
– استفاده از کرم ضدآفتاب  SPF 50
– استفاده از کلاه‌ های لبه‌ دار
– پوشیدن لباس های محافظ در برابر خورشید، مانند شلوار ولباس های آستین بلند
– اجتناب از بیرون رفتن در ساعات اوج تابش خورشید، ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر

انواع کک و مک,روش های درمان کک و مک,بیماری های پوست,درمان کک و مک,کک و مک,بیماری پوستی,روش های درمان کک و مک

روش های درمان کک و مک

دو ماسک مفید برای از بین بردن کک مک

ماسک لیمو ترش:

لیمو ترش پوست را سفید می کند و اثر لکه ها را کم می کند.آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و پس از دو دقیقه با آب بشویید و خشک کنید.پس از چند روز لکه های کک مک کمرنگ می شوند.ماسک دیگر از ترکیب عسل و آب لیمو ترش و جوانه گندم بدست می آید. این مواد را با هم مخلوط کنید و بصورت خمیری روی پوست بمالید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید.

ماسک میوه:

استفاده مرتب از ماسک میوه هایی مثل زرد آلو و توت فرنگی و خیار و انگور قرمز باعث کمرنگ شدن لکه های کک مک می شود و پوستتان را شاداب می کند.

درمان کک و مک

۱- آبلیمو:
آبلیمو عامل سفید کننده‌ طبیعی است، که باعث روشن‌ تر شدن رنگ کک و مک می شود.

۲- ماسک‌ های لبنی:
لبنیات، مانند شیر و ماست نیز روشن کننده هستند و به محو شدن این لکه ‌ها کمک می کنند.

۳- اسید میوه:
میوه ‌های مختلف مانند کیوی و توت‌ فرنگی را با هم مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. اسید این میوه‌ها باعث لایه ‌برداری ‌می ‌شوند.

انواع کک و مک,روش های درمان کک و مک,بیماری های پوست,درمان کک و مک,کک و مک,بیماری پوستی,روش های درمان کک و مک

روش های درمان کک و مک

۴- میکرودرمی:
به دکتر پوست مراجعه کنید تا برای شما لایه برداری به وسیله‌ میکرودرمی را برنامه ‌ریزی کند. (توجه کنید که این فرآیند حتما باید توسط پزشک انجام شود)

لیزر درمانی

استفاده از لیزر راه درمان قطعی کک مک است چون بوسیله نور لیزر رنگ دانه های ملانین که موجب بروز کک مک می شوند از بین میروند.کرم های ضد کک مک و لایه بردارهای ضعیف تا حدی در کمرنگ شدن لکه ها موثر است اما باید برای انتخاب هرنوع کرم با پزشک مشورت کنید.در دوران لیزر درمانی برای انتخاب ضد آفتاب با نظر پزشک معالج این کار را انجام دهید.

مطالب بیشتر از سایت ما

از بین بردن استرچ مارک یا خطوط و ترک های پوست پوست

داشتن پوست شفاف و سالم پوست

شاداب کردن پوست در زمان خواب آلوده بودن شاداب کردن پوست

باورهای اشتباه درباره ضد آفتاب + روش صحیح استفاده استفاده ضد آفتاب

طبیعی شدن ابروی تاتو شده ابروی طبیعی

معرفی کامل خواص انجیر فواید انجیر خشک

معرفی کامل خواص پرتقال خواص پرتقال

معرفی کامل خواص کرفس آب کرفس

معرفی کامل خواص ژله خاصیت ژله

معرفی کامل خواص انبه آشنایی با خواص انبه