اثرات پیاز و زردچوبه بر سرطان کولون(سرطان روده بزرگ) سرطان

ورزش,انگور قرمز,تورم,کلسترول خون,اثرات پیاز و زردچوبه بر سرطان کولون(سرطان روده بزرگ),پولیپ روده,سیب,احساس خستگی,سرطان کولون,کورکومین,کرامپ,معده,آلرژی,وزن,کوئوستین,تومور,رژیم غذایی,تنبلی,مواد مضر,نفخ,آنتی اکسیدان,زردچوبه,برنامه غذایی,پرتقال,بدن,سینه,سستی,آنتی باکتریال,پیاز,لیمو,روده,کورکومین,تهوع و استفراغ,مدفوع خونی,مشروبات الکلی,سلامتی,یبوست,سرطان روده بزرگ,سرطان,چاقی,اثرات پیاز و زردچوبه بر سرطان کولون(سرطان روده بزرگ) ,سن,خون,آهن,بیماری,سلامتی کبد,سیگار,میوه جات,سبزیجات,چای,دیابت,آلبالو

اثرات پیاز و زردچوبه بر سرطان کولون(سرطان روده بزرگ) سرطان

اثرات پیاز و زردچوبه بر سرطان کولون(سرطان روده بزرگ),کورکومین,کوئرستین,وزن,سلامتی,بیماری,برنامه غذایی,مواد مضر,مشروبات الکلی,چاقی,سیگار,تورم,ورزش,میوه جات,رژیم غذایی,سن,سرطان,دیابت,روده,سستی,تنبلی,آهن,نفخ,یبوست,تومور,تهوع و استفراغ,احساس خستگی,مدفوع خونی,سینه,کرامپ,معده,خون,کبد,سلامتی کبد,کلسترول خون,آنتی باکتریال,کورکومین,آلبالو,سبزیجات,آلرژی,بدن,لیمو,پرتقال,انگور قرمز,آنتی اکسیدان,سیب,چای,کورکومین,کوئوستین,پولیپ روده,سرطان روده بزرگ,سرطان کولون,زردچوبه,پیاز

دو ترکیب موجود در زردچوبه و پیاز (کورکومین و کوئرستین) موجب کاهش اندازه( به میزان۵۰%) و تعداد (به اندازه ۶۰ %) پولیپ های روده می شود.

زردچوبه بر سرطان کولون(سرطان روده بزرگ) aligncenter wp-image-47289 size-full" title="ورزش,انگور قرمز,تورم,کلسترول خون,اثرات پیاز و زردچوبه بر سرطان کولون(سرطان روده بزرگ),پولیپ روده,سیب,احساس خستگی,سرطان کولون,کورکومین,کرامپ," src="http://javaniha.com/wp-content/uploads/2015/05/getpreview.jpg" alt="ورزش,انگور قرمز,تورم,کلسترول خون,اثرات پیاز و زردچوبه بر سرطان کولون(سرطان روده بزرگ),پولیپ روده,سیب,احساس خستگی,سرطان کولون,کورکومین,کرامپ," width="335" height="235" srcset="http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/05/getpreview-150x105.jpg 150w, http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/05/getpreview-300x210.jpg 300w, http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/05/getpreview.jpg 335w" sizes="(max-width: 335px) 100vw, 335px">

کوئرستین (quercetin) که در پیاز وجود دارد، یک آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان در سیب، چای ، انگور قرمز، پرتقال، لیمو ، آلبالو و سبزیجات سبز رنگ نیز یافت می شود.

کوئرستین نه تنها در کوچک کردن سلول های سرطانی اثر دارد، بلکه در جلوگیری از آلرژی و ورود بعضی میکروب ها به بدن نقش بسزایی دارد.

کورکومین (curcumin) که در زردچوبه وجود دارد، در بدن به دو صورت ظاهر می شود: آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال (از ورود باکتری به بدن جلوگیری می کند).

گذشته از این ها، زردچوبه در سلامتی کبد، کاهش کلسترول خون و جلوگیری از فعالیت سلول های سرطانی به خصوص در سرطان های سینه، خون و روده بزرگ نقش بسزایی دارد.

علایم وجود سرطان کولون

نشانه هایی وجود دارد که با آنها می توان سرطان کولون را تشخیص داد. این علایم عبارتند از: حرکت درون روده، کرامپ یا گرفتگی معده، مدفوع خونی، کاهش قابل ملاحظه ی وزن و احساس خستگی.

یبوست، دفع مدفوع کمتر از ۳ بار در هفته یکی از نشانه های سرطان روده بزرگ می باشد.

یکی دیگر از علایم، احساس سنگینی و پُری می باشد به علت اینکه تومور در انتهای روده رشد می کند.

تهوع و استفراغ به چند دلیل به وجود می آید: کاهش جریان خون، درد و یبوست.

گاز معده و نفخ نیز یکی از مواردی است که می تواند به تشخیص سرطان روده بزرگ کمک نماید.

احساس سنگینی و رخوت نیز از دیگر نشانه ها می باشد. سرطان، باعث کمبود خون و به دنبال آن، کم خونی ناشی از کمبود آهن می شود. به همین دلیل احساس تنبلی، سستی و … ایجاد می شود.

اما این علایم بعد از به وجود آمدن و رشد کردن سلول های سرطانی به وجود می آید. پس بهتر است از تمام نعمات خداوندی استفاده کنیم تا دچار امراض نشویم.

عوامل خطر سرطان کولون
عوامل خطر سرطان کولون، دو نوع است:

– عوامل خطری که می توان آنها را تغییر داد.

– عوامل خطری که غیر قابل تغییر هستند.

عوامل خطری که نمی توان آنها را تغییر داد:

سن: با افزایش سن، احتمال خطر بروز سرطان بیشتر می شود. تحقیقات نشان می دهد که تعداد بسیار کمی از افراد پایین ۵۰ سال، به این بیماری دچار شده اند.

تاریخچه خانوادگی: اگر یکی از اقوام درجه یک (پدر، مادر، خواهر یا برادر) قبل از ۶۰ سالگی دچار سرطان شده باشند، شما هم در معرض خطر قرار دارید.

تاریخچه فردی: اگر شما سرطان کولون گرفته اید و بهبود یافته اید، باز هم در معرض خطر هستید.

سابقه بیماری: تحقیقات نشان داده است در افرادی که دچار ورم روده و دیابت هستند، احتمال خطر سرطان زیاد است.

عوامل خطری که می توان آنها را تغییر داد:

رژیم غذایی: رژیم های پرچرب باعث افزایش سرطان می گردد. برای جلوگیری از سرطان می توان بیشتر سبزیجات و میو جات را مصرف کرد.

ورزش کردن: کسانی که ورزش نمی کنند، باید منتظر سرطان باشند. ۲۰ دقیقه در روز ورزش کنید تا بیمار نشوید.

چاقی: چاقی از بزرگ ترین عوامل مرگ ناشی از سرطان است، در نتیجه برنامه غذایی خود را طوری تنظیم کنید که وزنتان متعادل بماند.

سیگار کشیدن: سیگار نه تنها به ریه آسیب می رساند، بلکه باعث مرگ ۱۲ درصد از بیماران سرطانی می شود.سیگار موجب تورم رگ می شود و مواد مضر آن جذب خون می گردند، به همین سبب افزایش دهنده سرطان شناخته شده است.

نوشیدن مشروبات الکلی: مشروبات الکلی نیز موجب بروز سرطان و انواع بیماری ها می شوند.

پس بیایید از همین امروز با تغییر برنامه غذایی، ورزش کردن، حفظ وزن متعادل بدن و کنار گذاشتن سیگار و مشروبات الکلی گامی بلند به سوی سلامتی برداریم.

ترمیم سریع شکستگی استخوان‌ها با میوه آناناس

چای بابونه برای افراد دیابتی

اثرات پیاز و زردچوبه بر سرطان کولون(سرطان روده بزرگ),کورکومین,کوئرستین,وزن,سلامتی,بیماری,برنامه غذایی,مواد مضر,مشروبات الکلی,چاقی,سیگار,تورم,ورزش,میوه جات,رژیم غذایی,سن,سرطان,دیابت,روده,سستی,تنبلی,آهن,نفخ,یبوست,تومور,تهوع و استفراغ,احساس خستگی,مدفوع خونی,سینه,کرامپ,معده,خون,کبد,سلامتی کبد,کلسترول خون,آنتی باکتریال,کورکومین,آلبالو,سبزیجات,آلرژی,بدن,لیمو,پرتقال,انگور قرمز,آنتی اکسیدان,سیب,چای,کورکومین,کوئوستین,پولیپ روده,سرطان روده بزرگ,سرطان کولون,زردچوبه,پیاز

مطالب بیشتر از سایت ما

کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی با مصرف سیر شیمی درمانی

جذب آهن با سویا، آناناس و سیب سویا

قرص ژلوفن و ایبوپروفن چه تاثیراتی بر بدن دارد؟ غیر استروئیدی

اسفناج ضدسرطان ضد التهابی

درمان خانگی سنگ کلیه برگ پنیرک

اسفناج ،گوجه فرنگی و آووکادو دشمن سرطان آووکادو

هر آنچه که باید در مورد ریفلاکس معده بدانید ریفلاکس معده

رفع پوکی استخوان با ماست و کلم بروکلی پوکی استخوان

گیاه ضد نفخ را بشناسید. گل گاوزبان

خوردن سوسیس مفید یا مضر است سوسیس