۵ ادویه شفا دهنده ادویه

رازیانه,۵ ادویه شفا دهنده ,زنجفیل,۵ ادویه شفا دهنده,گشنیز,دارچین,زردچوبه,ادویه

۵ ادویه شفا دهنده ادویه

زردچوبه یکی از خاصیت های اصلی زردچوبه کاهش التهاب است . زردچوبه یکی از ادویه های اصلی مردم هند است که تقریبا در تمامی غذاهای آنها یافت می شود . شاید به همین دلیل است که مردم هند نسبت به کشورهای غربی ، به خصوص امریکا کمتر به بیماری های مزمن مبتلا می شوند . زردچوبه در درمان و پیشگیری از بیماری های زیر موثر است آسم ، سرطان ، کلسترول خون افزایش یافته ، آکنه ، آلرژی ، آلزایمر ، آرتریت ، کولیت ( التهاب روده ) ، فیبروز ، افسردگی ، درماتیت ، دیابت نوع ۲ ، اگزما ، عفونت چشم ، بیماری های قلبی ، بیماری های کبدی ، نفخ شکم . بیشتر زردچوبه های جهان از دو نقطه در هند تامین می شود ، آلپی و مادراس . موارد استفاده : * ترکیب زردچوبه با پیاز از سرطان پیشگیری می کند . * به طور سخاوتمندانه از زردچوبه در تهیه عدسی استفاده کنید . * زردچوبه را با کره ذوب شده ترکیب و آن را به سبزیجات پخته شده اضافه کنید .* آن را به آش ، سوپ و غذاهای خود بیفزاید . * سس خردلی را استفاده کنید که زردتر است و حاوی زردچوبه بیشتری است .

دارچین
از خواص اصلی دارچین تنظیم و کنترل قند خون است . این ادویه خوشمزه که بیشتر آشپزها از آن در تهیه دسرها و شیرینی ها استفاده می کنند ، به کنترل قند خون کمک می کند و شاید یکی از دلایل افزایش مبتلایان به دیابت به بیماری دیابت در آمریکا عدم استفاده کافی از این ادویه باشد .

رازیانه,۵ ادویه شفا دهنده  ,زنجفیل,۵ ادویه شفا دهنده,گشنیز,دارچین,زردچوبه,ادویه
دارچین از ابتلا به بیماری های زیر پیشگیری و آنها را درمان می کند :
سرطان ، کلسترول خون افزایش یافته ، مسمومیت غذایی ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، سکته ، زخم عفونت های قارچیواژن ، سندرم تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین .
موارد استفاده : * با مقدار مساوی از دارچین ، هل ، فلفل سیاه و گوشت را طعم دار کنید . * آن را روی پرتقال ، سیب ، موز و خربزه بپاشید . * در تهیه سوپ و خورش تهیه کنید . * هر نوع چای گیاهی را دم کنید و دو فنجان آب سیب و یک لیموی ورقه شده و دو چوب دارچین به آن اضافه و پس از ۱۰ دقیقه میل کنید . می توانید به جای چای گیاهی از آب جوش خالی نیز استفاده کنید .

رازیانه,۵ ادویه شفا دهنده  ,زنجفیل,۵ ادویه شفا دهنده,گشنیز,دارچین,زردچوبه,ادویه
زردچوبه
یکی از خاصیت های اصلی زردچوبه کاهش التهاب است . زردچوبه یکی از ادویه های اصلی مردم هند است که تقریبا در تمامی غذاهای آنها یافت می شود . شاید به همین دلیل است که مردم هند نسبت به کشورهای غربی ، به خصوص امریکا کمتر به بیماری های مزمن مبتلا می شوند .
زردچوبه در درمان و پیشگیری از بیماری های زیر موثر است
آسم ، سرطان ، کلسترول خون افزایش یافته ، آکنه ، آلرژی ، آلزایمر ، آرتریت ، کولیت ( التهاب روده ) ، فیبروز ، افسردگی ، درماتیت ، دیابت نوع ۲ ، اگزما ، عفونت چشم ، بیماری های قلبی ، بیماری های کبدی ، نفخ شکم . بیشتر زردچوبه های جهان از دو نقطه در هند تامین می شود ، آلپی و مادراس .
موارد استفاده : * ترکیب زردچوبه با پیاز از سرطان پیشگیری می کند . * به طور سخاوتمندانه از زردچوبه در تهیه عدسی استفاده کنید . * زردچوبه را با کره ذوب شده ترکیب و آن را به سبزیجات پخته شده اضافه کنید .* آن را به آش ، سوپ و غذاهای خود بیفزاید . * سس خردلی را استفاده کنید که زردتر است و حاوی زردچوبه بیشتری است .

رازیانه,۵ ادویه شفا دهنده  ,زنجفیل,۵ ادویه شفا دهنده,گشنیز,دارچین,زردچوبه,ادویه
گشنیز
از جمله خواص اصلی گشنیز درمان مشکلات گوارشی است . گشنیز از برگ های معطر گیاه تهیه و به صورت ادویه استفاده می شود که بسیار معطر است .
گشنیز در درمان و پیشگیری از بیماری های زیر موثر است
نفخ ، کلسترول خون افزایش یافته ، سرطان روده ، اسهال ، اگزما ، فشار خون بالا ، بیماری کبد ، بی خوابی ، دیابت نوع ۲ . تخم گشنیز در دو نوع اصلی دارد : گشنیز اروپایی و گشنیز هندی . از هر دو نوع می توان در پخت و پز استفاده کرد .
موارد استفاده : * تخم گشنیز را با فلفل مخلوط و برای تهیه غذا استفاده کنید . * برای طعم دار کردن ماهی و گوشت ، قبل از پخت به آنها گشنیز بمالید . * از مخلوط آن با سیر ، کره و فلفل قرمز برای عطر دار کردن گوشت کبابی استفاده کنید .* دانه های گشنیز به خورش طعم دلپذیری می دهد .

رازیانه,۵ ادویه شفا دهنده  ,زنجفیل,۵ ادویه شفا دهنده,گشنیز,دارچین,زردچوبه,ادویه

زنجفیل
هزاران سال است در سراسر جهان پزشکان سنتی برای رفع حالت تهوع از زنجفیل استفاده می کنند و چندین دهه است که اثر بخشی آن اثبات شده است .
زنجفیل در درمان و پیشگیری از بیماری های زیر موثر است
ورم مفاصل ، آسم ، سرطان ، حمله قلبی ، سوزش سردل ، سوء هاضمه ، تهوع ، سکته مغزی ، میگرن ، بیماری صبحگاهی .
موارد استفاده : * زنجفیل تازه را روی سبزیجات و گوشت تفت داده شده رنده کنید . * آن را قطعه قطعه و با سیب زمینی سرخ شده میل کنید . * ماساژ گوشت قبل از کباب کردن با زنجفیل ، آن را ترد می کند .

رازیانه,۵ ادویه شفا دهنده  ,زنجفیل,۵ ادویه شفا دهنده,گشنیز,دارچین,زردچوبه,ادویه
رازیانه
زردرنگ است و پوششی سبز دارد . پودر رازیانه پس از شش ماه عطر و طعم خود را از دست می دهد .
موارد استفاده : * از دانه و یا پودر آن در تهیه چای استفاده می شود که به طور طبیعی مکمل بسیاری از غذاها است ؛ به خصوص غذای مدیترانه ای و دریایی. * در سالاد میوه ، سوسیس و تخم مرغ نیز خوش طعم می شود . * برای عطر دار کردن روغن زیتون ۱ قلشق چایخوری رازیانه را با مقداری پونه کوهی و آویشن خشک شده به ۲ فنجان روغن زیتون بیفزایید . به این ترکیب می توانید یک دوم فنجان کره آب شده نیز اضافه کنید .

منبع : مجله تغذیه سالم

گرد آوری : جوانی ها

۵ ادویه شفا دهنده ، ادویه ، دارچین ، زردجوبه ، رازیانه ، گشنیز ، زنجفیل

مطالب بیشتر از سایت ما

نسخه های طبیعی برای دندان درد درمان دندان درد

علائم افسردگی چیست؟ پر اشتهایی

تسکین آرتروز با روغن کرچک طب سنتی

گل گاوزبان ؛ گیاه آرام بخش گاوزبان

خواص دارویی دانه انگور و انگور خواص دانه های میوه انگور

آویشن و خواص جالب آن خواص آویشن

از خواص گیاه ثعلب چه می دانید؟ گیاه ثعلب

خواص گل محمدی چیست؟ تب یونجه

داروهای گیاهی درمان برای درمان عفونت گلو ترشحات حلق

ماساژ دادن مو هنگام شستشو ممنوع شستشوی مو