موهای صاف چرا بیشتر گره می‌خورند ؟ آرایش مو

تارهای مو,موی سالم,گره خوردن مو,موهای صاف,موهای مجعد,درهم پیچیده شدن تارهای مو,موی صاف,شانه کردن موهای صاف,موهای صاف چرا بیشتر گره می‌خورند ؟ ,گره خوردن موهای صاف,مو,آرایشی,زیبایی,آرایش مو,علت گره خوردن موها,رنگ مو,پوشش سطحی مو

موهای صاف چرا بیشتر گره می‌خورند ؟ آرایش مو

این نتایج، برگرفته از یافته‌های یک محقق فرانسوی است که بر اساس یک مدلسازی ریاضی دراین‌باره به مطالعه و تحقیق پرداخت. او معتقد است موهای سر، سیستم پیچیده‌ای را به وجود می‌آورند که در این سیستم، مجموعه‌ای از اجزای مستقل به صورت یک مجموعه ی واحد عمل می‌کنند و بر خلاف دیگر سیستم‌ها نظیر مایعات و جامدات، اثر نیرو بر حرکت تارهای مو موضوعی است که همچنان ابهامات زیادی درباره آن وجود دارد.

موهای صاف چرا بیشتر گره می‌خورند ؟، را برای شما عزیزان و کاربران محترم جوانی ها قرار داده ایم , با مجله جوانی ها همراه باشید.

تارهای مو,موی سالم,گره خوردن مو,موهای صاف,موهای مجعد,درهم پیچیده شدن تارهای مو,موی صاف,شانه کردن موهای صاف,موهای صاف چرا بیشتر گره می‌خورند ؟  ,گره خوردن موهای صاف,مو,

موهای صاف چرا بیشتر گره می‌خورند ؟

 

گرچه به نظر می رسد شانه کردن موهای صاف بسیار راحت‌تر از شانه کردن موهای مجعد یا فر می باشد، اما جالب است بدانید که امکان گره خوردن و درهم پیچیدن موهای صاف در مقایسه بسیار بیشتر است.

از آنجا که موهای صاف سبک‌تر هستند، هنگام تحرک، هر یک از تارهای مو به صورت مجزا حرکت می‌کنند که در این صورت احتمال گره خوردن و درهم پیچیده شدن تارهای مو افزایش خواهد یافت. این در حالی است که موهای مجعد سنگین‌تر هستند و هنگام حرکت، معمولا یک دسته تار مو با هم به حرکت درمی‌آیند، بنابراین به هم پیچیده نشده و درهم گیر نمی‌کنند.

این نتایج، برگرفته از یافته‌های یک محقق فرانسوی است که بر اساس یک مدلسازی ریاضی دراین‌باره به مطالعه و تحقیق پرداخت. او معتقد است موهای سر، سیستم پیچیده‌ای را به وجود می‌آورند که در این سیستم، مجموعه‌ای از اجزای مستقل به صورت یک مجموعه ی واحد عمل می‌کنند و بر خلاف دیگر سیستم‌ها نظیر مایعات و جامدات، اثر نیرو بر حرکت تارهای مو موضوعی است که همچنان ابهامات زیادی درباره آن وجود دارد.

این محقق برای بررسی این موضوع، از دو آرایشگر خواست مشاهدات خود را روی ۲۱۲ مراجعه‌کننده در یک فاصله زمانی ۳ هفته‌ای ثبت کنند. نتایج به دست آمده از بررسی مشاهدات این دو آرایشگر نشان داد احتمال درهم گیر کردن تارهای مو در موهای صاف بیش از دو برابر موهای مجعد است.

بر اساس مدل ریاضی پیشنهادی توسط این محقق برای بررسی جهت حرکت تارهای مو، اگرچه احتمال برخورد تارهای مو در افرادی که موهای مجعد دارند در مقایسه بسیار بیشتر خواهد بود، اما زاویه برخورد تارهای مو در افرادی که موهای صاف دارند، زاویه‌ای است که در آن احتمال درهم پیچیده شدن تارهای مو افزایش خواهد یافت.

بر اساس گفته بسیاری از محققان، هنوز هیچ شواهدی در تایید چگونگی تاثیر زاویه حرکت تارهای مو در ایجاد الگوهای مشخص ساختاری در مو یافت نشده است.

هر چه زاویه حرکت تارهای مو نسبت به یکدیگر بزرگ‌تر باشد، احتمال آسیب رسیدن به پوشش فلس مانند سطح موها بیشتر خواهد بود و هرچه این زاویه کوچک‌تر باشد، احتمال این که دو تار مو بتوانند به صورت موازی در کنار هم قرار گیرند، بیشتر خواهد بود که در این صورت این دو تار مو در هم گره نخواهند خورد.

نتایج به دست آمده از مدل ریاضی پیشنهادی این محقق با آنچه آرایشگرها در شرایط تجربی به آن دست یافته بودند، کاملا مطابقت دارد. این در حالی است که اغلب موارد، برعکس آن به نظر می‌رسد.

اما نکته جالب‌تر این است که یک موی سالم چه صاف باشد چه مجعد، مویی است که خیلی زیاد گره می‌خورد و درهم می‌پیچد، زیرا پوشش سطحی مو، یک پوشش باز است که به هر چیزی می‌چسبد. به همین سبب است که موهای سالم، خشک و تمیز بیشتر در هم گره می‌خورند.

معمولا وقتی موها خیس هستند، آسیب پذیرترند. در واقع موهای خیس بیشتر از موهای خشک دچار کشیدگی می شوند و همین کمک می کند تا بتوانید در حالت خیس موهای در هم پیچیده تان را از هم باز کنید. شما می توانید با انجام کارهای زیر موهای درهم گره خورده را در حمام باز کنید:

۱- مانند مواقع عادی به موهای تان شامپو بزنید ،ولی دقت کنید که هنگام شستن موها نقاط گره خورده را نکشید.

۲- به موهای تان نرم کننده بزنید و پیش از شستن با یک شانه دندانه درشت آنها را شانه کنید. از بالای موها شروع و به نرمی به سمت پایین حرکت کنید. اگردیدید که گره ها خیلی سخت هستند و باز نمی شوند، روی آن نقاط باز هم نرم کننده بریزید و بگذارید یک دقیقه به همان حالت بماند.این کار باعث می شود که گره موی شما به راحتی باز شود.

۳- نرم کننده را بشویید و در همین حال با انگشتان تان به آرامی موهای تان را شانه کنید.

۴- موهای تان را با دست مرتب کنید و آنها را در یک حوله بپیچید، ولی خیلی آنها را نمالید، چرا که باعث می شود دوباره درهم گره بخورند.

۵- بار دیگر موهای تان را شانه کنید و این بار از انتهای مو به سمت بالا شانه کنید.اگر دیدید موها باز هم گره دارند، با استفاده از یک دندانه شانه و با دقت آنها را باز کنید.

۶- اگر باید موهای تان را سشوار بکشید، درجه حرارت سشوار را کم کنید و با شانه کردن موها از بالا به پایین از گره خوردن مجدد آنها جلوگیری نمایید. به این ترتیب می توانید موهایی نرم و بدون گره خوردگی داشته باشید.

 

 

گردآوری:

 

 

 

 

 

مطالب بیشتر از سایت ما

موخوره و خلاص شدن از موخوره موی سر رهایی از موخوره

حد طبیعی ریزش مو چقدر است؟ مشکلات ریزش مو

اصول شامپو زدن صحیح موها نحوه شامپو زدن موها

تمرین هایی برای درمان غبغب غبغب

آشنایی کامل با خواص زعفران خواص زعفران

آشنایی کامل با خواص کاکائو خواص کاکائو

آشنایی کامل با خواص سنجد خواص سنجد

آشنایی کامل با خواص کنگر فرنگی خواص کنگر فرنگی

آشنایی کامل با خواص خربزه درختی (پاپایا) خواص میوه ها

چند توصیه در مورد حجامت حجامت