علت و درمان خشکی چشم التهابات پلک

ضد افسردگی,ضد فشار خون,التهابات پلک,پماد,رایانه,قرنیه,خشکی چشم,اشک مصنوعی,آنتی هیستامین,اشک,علت و درمان خشکی چشم,لیزیک,علت و درمان خشکی چشم

علت و درمان خشکی چشم التهابات پلک

علل خشکی چشم متفاوت است. بسیاری از اوقات با افزایش سن در برخی افراد (بویژه خانم‌ها) میزان ترشح اشک کم شده و علائم ایجاد می‌شود. گاهی ممکن است از عوارض داروها مثل ترکیبات آنتی‌هیستامین، ضد افسردگی، ضد فشار خون و… باشد. اما خشکی چشم در کشور به علت آلودگی هوا بسیار شایع است. به گزارش جوانی ها،دکتر حیدرعلی معینی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: علل مختلفی زمینه را برای خشکی چشم فراهم می‌کند که یکی از این موارد سن بیمار است.

علل خشکی چشم متفاوت است. بسیاری از اوقات با افزایش سن در برخی افراد (بویژه خانم‌ها) میزان ترشح اشک کم شده و علائم ایجاد می‌شود. گاهی ممکن است از عوارض داروها مثل ترکیبات آنتی‌هیستامین، ضد افسردگی، ضد فشار خون و… باشد. اما خشکی چشم در کشور به علت آلودگی هوا بسیار شایع است.
به گزارش جوانی ها،دکتر حیدرعلی معینی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: علل مختلفی زمینه را برای خشکی چشم فراهم می‌کند که یکی از این موارد سن بیمار است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های خاصی مانند بیماری‌های خود ایمنی، پوستی و مفصلی ممکن است با خشکی چشم همراه شوند، افزود: همچنین بیماری‌های موضعی مانند التهابات پلک و علل دیگر از جمله آلودگی هوا زمینه را برای ابتلا به خشکی چشم فراهم می‌کنند.

خشکی چشم aligncenter wp-image-46346" title="ضد افسردگی,ضد فشار خون,التهابات پلک,پماد,رایانه,قرنیه,خشکی چشم,اشک مصنوعی,آنتی هیستامین,اشک,علت و درمان خشکی چشم," src="http://javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/درمان-خشکی-چشم.jpg" alt="ضد افسردگی,ضد فشار خون,التهابات پلک,پماد,رایانه,قرنیه,خشکی چشم,اشک مصنوعی,آنتی هیستامین,اشک,علت و درمان خشکی چشم," width="340" height="228" srcset="http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/درمان-خشکی-چشم-300x201.jpg 300w, http://www.javaniha.com/wp-content/uploads/2015/04/درمان-خشکی-چشم.jpg 400w" sizes="(max-width: 340px) 100vw, 340px">

این فوق تخصص قرنیه با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از علل مهم خشکی چشم است، اضافه کرد: به نظر می‌رسد خشکی چشم در مردان به علت حضور آن‌ها در محیط باز و گرد و خاک شیوع بیشتری نسبت به زنان دارد، اما این مسئله به قطعیت ثابت نشده است.

معینی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عللی که منجر به خشکی چشم می‌شود، استفاده طولانی مدت از رایانه است، خاطر نشان کرد: در زمان استفاده از رایانه تعداد پلک زدن کم می‌شود و چشم حالت خیرگی پیدا می‌کند به همین جهت خشکی چشم در افرادی که طولانی مدت از رایانه استفاده می‌کنند، بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه برای درمان خشکی چشم ابتدا باید عامل زمینه‌ای برطرف شود، گفت: در صورتی که عامل خشکی چشم یکی از بیماری‌های پوستی، مفصلی، ایمنی و پلکی باشد، باید برطرف شود و در مرحله دوم باید از انواع اشک مصنوعی به صورت پماد، اشک قطره‌ای و ژل در زمان‌هایی که علائم بیماری ظاهر شد، استفاده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد محدودی از افرادی که دچار سوختگی‌های شیمیایی می‌شوند نیز به خشکی چشم مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: مجروحان جنگی که از قبل دچار سوختگی‌های شیمیایی شدند و افرادی که به دنبال حوادث در کار، مواد شیمایی وارد چشم‌شان می‌شود، مبتلا به خشکی چشم می‌شوند که البته تعدادشان محدود است.

معینی با اشاره به خشکی چشم پس از عمل لیزیک گفت: برخی از افراد نیز در کوتاه مدت به خشکی چشم مبتلا می‌شوند و این اختلال به ندرت در بلند مدت ادامه می‌یابد.

مطالب مرتبط :

ویتامین ها در سلامت چشم چه نقشی دارند؟

چند درصد از زنان ایرانی مشکل کم خونی دارند؟

علت و درمان خشکی چشم ، خشکی چشم ، اشک ، آنتی هیستامین ، ضد افسردگی ، ضد فشار خون ، التهابات پلک ، قرنیه ، رایانه ، اشک مصنوعی ، پماد ، لیزیک

مطالب بیشتر از سایت ما

برای پیشگیری از سرطان ادویه های مفید استفاده کنید سرطان

روش های از بین بردن غبغب زیر چانه برای زیبایی آب کردن غبغب

یک دمنوش فوق العاده برای داشتن اعصابی راحت اموزش پخت دمنوش

با این خوراکیها از پوکی استخوان جلوگیری کنید. پوکی استخوان

۵ راه شگفت انگیز برای رهایی از خرو پف ..!! خواب خوب

چند روش طب چینی برای زیبایی پوست پوست

آشنایی با درمان آکنه با راکوتان جوش صورت

افزایش آسیب‌های کمر با بد نشستن‌های طولانی نشستن

آشنایی کامل با خواص تخمه هندوانه اسیدهای چرب

ناخن خود را سالم نگهداری کنید اکسیژن خون