تاثیرات خیار بر پوست خیار

لکه‌های روی پوست,پوست اطراف چشم‌,پوست صورت,داشتن پوستی شاداب,خنک کردن پوست,تاثیرات خیار بر پوست ,کاهش کک و مک,خیار,تاثیر خیار بر پوست,سلامت پوست صورت,پوستی شاداب,کم رنگ کردن کک و مک ها

تاثیرات خیار بر پوست خیار

در هنگام آفتاب‌سوختگی و پس از برنزه کردن : گذراندن زمان زیاد در مقابل خورشید می‌تواند موجب اثرات دردناک آفتاب‌سوختگی شود، خصوصاً روی صورت که پوستش نازک‌تر و لطیف‌تر است. برای خنک کردن پوست پس از آفتاب‌سوختگی از خیار روی چشم‌ها و تمام صورتتان استفاده کنید. خیار یک منبع عالی از سیلیکا است.این ماده سلامت بافت همبند را تقویت می‌کند. گذاشتن چند ورقه خیار روی چشم‌ها و صورت برای ۵ تا ۱۰ دقیقه به تسکین آفتاب‌سوختگی شما کمک می‌کند. استفاده از خیار روی چشم‌ها پس از جلسه برنزه کردن نیز ایده آل است، با این کار از پوستتان مراقبت کرده و به آن رطوبت بیشتری می‌دهید.

لکه‌های روی پوست,پوست اطراف چشم‌,پوست صورت,داشتن پوستی شاداب,خنک کردن پوست,تاثیرات خیار بر پوست  ,کاهش کک و مک,خیار,تاثیر خیار بر پوست,سلامت پوست صورت,پوستی شاداب,

تاثیرات خیار بر پوست

اگر پوستی شاداب می خواهید، خیار راه حل شماست. چون خیار و پوست سطح یکسانی از هیدروژن را تقسیم می کنند، پوشش کل نواحی تحت درمان برای خیار راحت تر است و به این ترتیب پوست شما نرم و لطیف تر از هر زمانی می شود و به آرامش می رسید.

در هنگام آفتاب‌سوختگی و پس از برنزه کردن :
گذراندن زمان زیاد در مقابل خورشید می‌تواند موجب اثرات دردناک آفتاب‌سوختگی شود، خصوصاً روی صورت که پوستش نازک‌تر و لطیف‌تر است. برای خنک کردن پوست پس از آفتاب‌سوختگی از خیار روی چشم‌ها و تمام صورتتان استفاده کنید. خیار یک منبع عالی از سیلیکا است.این ماده سلامت بافت همبند را تقویت می‌کند. گذاشتن چند ورقه خیار روی چشم‌ها و صورت برای ۵ تا ۱۰ دقیقه به تسکین آفتاب‌سوختگی شما کمک می‌کند. استفاده از خیار روی چشم‌ها پس از جلسه برنزه کردن نیز ایده آل است، با این کار از پوستتان مراقبت کرده و به آن رطوبت بیشتری می‌دهید.

کاهش کک و مک :
خیار برای کاهش کک و مک نیز استفاده می‌شود. علاوه بر گذاشتن ورقه‌های نازک خیار روی چشم‌، ماسک های صورت خیار که از خیار رنده شده درست می‌شوند نیز اگر برای ۲۰ دقیقه روی پوست بمانند به طور طبیعی کک‌ و‌ مک‌ها را کم می‌کنند.اگرچه ممکن است کمی نامتعارف به نظر برسد، اما زنان فرانسوی سال‌ها از آب خیار به عنوان روشی برای کم رنگ کردن کک و مک ها و لکه‌های روی پوست استفاده کرده‌اند.

پس از گریه :
پس از گریه، پوست اطراف چشم‌های شما متورم شده و یک چهره قرمز پف‌کرده و کریه بر جا می‌گذارد. این پف‌کردگی با حلقه‌های سیاهی که بر اساس کم خوابی هستند فرق دارد. در اثر گریه‌ی زیاد، پوست اطراف چشم‌ها (از جمله پلک) ممکن است متورم شود، به طوری که چشم‌های شما دچار حساسیت، خارش و درد می‌شود.گذاشتن خیار روی چشم‌ها می‌تواند به آرامی به از بین رفتن این پف‌کردگی و کاهش قرمزی آن کمک کند. خنکی تسکین‌دهنده‌ی خیار هم‌چنین ممکن است پس از یک استرس عاطفی احساس آرامش برای شما به همراه داشته باشد.

تب و التهاب :
خیار تنها برای یک روز آرامش‌بخش در کنار چشمه‌های آب گرم استفاده نمی‌شود. ورقه‌های نازک خیار به همراه خواب، دارو و مراقبت روزانه می‌توانند به رفع ناراحتی‌های شما در زمان بیماری کمک کنند.قرار دادن خیار بر روی چشم می‌تواند به پایین آوردن تب‌های شدید و رفع التهابات ناشی از حساسیت‌های آزاردهنده کمک کند. همچنین اگر بر اثر استفاده طولانی مدت از لنز چشم‌های شما خشک‌شده و خارش دارند می‌توانید بر روی آن‌ها خیار بگذارید.

برای داشتن پوستی شاداب، نرم و شفاف می توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:
۵-۴ عدد برگ نعنا را خرد کنید.
خیار را پوست کنده و تخم های آنرا خارج کنید.
برگ های نعنا را به خیار اضافه کنید.
سفیده یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید.
این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید.

امروز براتون از خواصّ خیار می نویسم.دوره ی رشد و نمو خیار حدود ۵۰ تا ۷۰ روز است و مناطق جنوبی کشور ما مانند جیرفت در یکسال دو تا سه بار کشت خیار دارند.خیار دارای ارقام زیادی است که متداول ترین آنها در ایران عبارت اند از: خیار بیلانکوه _ خیار دولاب و خیار اصفهان.

لکه‌های روی پوست,پوست اطراف چشم‌,پوست صورت,داشتن پوستی شاداب,خنک کردن پوست,تاثیرات خیار بر پوست  ,کاهش کک و مک,خیار,تاثیر خیار بر پوست,سلامت پوست صورت,پوستی شاداب,

خواص:

۱٫خیار ادرار را زیاد می کند و تبهای صفراوی و یرقان (زردی) را درمان می کند.

۲٫آب خیار به صورت مالش بر پوست در لطافت آن بسیار مؤثر است.

۳٫اگر تخم خیار را بسائید و در مقدار کمی آب رقیق نمائید و بنوشید،اثری آرام بخش و خواب آور دارد و تشویش،اضطراب و ناراحتی های عصبی را تسکین می بخشد.

۴٫خیار چنبر یا خیار زه،نوع دیگری از خیار است.آن خیاری است دراز و باریک که در برخی مناطق طول آن به حدود یک متر می رسد و از خیار زودتر هضم می شود و خواصّ خیار را دارد و مصرف آن در دفع بعضی از انواع سنگ کلیّه و مثانه مفید است.

۵٫خیار به علّت دفع اسید اوریک از بدن،رماتیسم را نیز تخفیف می دهد.

۶٫خیار چنبر به علّت داشتن اشعه ی رادیو اکتیو،باعث آشکار شدن بیماریهای پنهان می شود و از این رو عدّه ای آن را عامل تب نوبه و تب می دانند در صورتی که این میوه ی مفید دارای انگل تب نوبه نیست و فقط نوبه ی پنهانی را آشکار می کند.

۷٫آب خیار را به عنوان محلول شستشو برای پوستهای چرب؛همچنین ضدّ گال و جرب به کار می برند.

۸٫بوییدن خیار شدّت هیجان،شهوت و تا حدّی لرزش اندام را تخفیف می دهد و برای درمان درد سر نیز مفید است.

لکه‌های روی پوست,پوست اطراف چشم‌,پوست صورت,داشتن پوستی شاداب,خنک کردن پوست,تاثیرات خیار بر پوست  ,کاهش کک و مک,خیار,تاثیر خیار بر پوست,سلامت پوست صورت,پوستی شاداب,

تذکّرات:

۱٫حتی المقدور خیار را باید با نمک میل نمود.زیرا نمک دفع آب فراوان موجود در خیار را آسان می کند و ناراحتی معده را کاهش میدهد.

۲٫خیار برای اشخاص سرد مزاج و اطفال مضر است.

۳٫خیار برای اشخاصی که معده و روده ی حسّاسی دارند مضر است و باعث خلط و درد پهلو می شود.

۴٫خیار بزرگ و زرد،کمی ترش است که این ترشی باعث ایجاد ترس در انسان می شود.« انسان را ترسو می کند.»

گردآوری:

مطالب بیشتر از سایت ما

تقویت موها با استفاده از روغن زیتون روغن زیتون

طرز تهیه ماسک خرمالو برای پوست های خشک ماسک خرمالو

مصرف نادرست از روغن‌زیتون زیتون

چگونه از پوستتان مراقبت کنید. پوستتان

برای تقویت قلب میوه و سبزی بخورید. خوراکی ها

راهکارهای طب سنتی در فصل «بهار» آلرژی

به جای روغن حیوانی از این روغنها استفاده کنید. روغن های گیاهی

اگر زیاد عرق میکنید چای مریم‌گلی و سرکه بنوشید سرکه

شیوع این بیماری در فصل بهار می باشد. بیماری های ویروسی

درمان سردرد از دیدگاه طب سنتی کم شدن مصرف کافئین