روغن نارگیل برای مراقبت از پوست روغن نارگیل

روغن نارگیل,روغن نارگیل برای مراقبت از پوست ,مراقبت از پوست,روغن نارگیل برای پوست,فواید روغن نارگیل برای پوست,روغن نارگیل برای نرمی پوست

روغن نارگیل برای مراقبت از پوست روغن نارگیل

روغن نارگیل شامل چه ماده‌ی مغذی است و چه کاری انجام می‌دهد؟ در کنار آشپزی، روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده پوست بسیار حائز اهمیت است. روغن نارگیل در حدود یک درصد ویتامین E دارد و ماده‌ی مناسبی در زمینه‌ی مراقبت از پوست می‌باشد. همچنین شامل اسید لوریک است که بسیاری از تحقیقات نشان داده که خاصیت ضد باکتری دارد که می‌تواند علیه جوش آکنه مفید باشد. همپنین بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که روغن نارگیل بخاطر خواص آنتی اکسیدان و قابلیت بالای کلاژن، به التیام پوست کمک می‌کند. تحقیقات انجام شده در تایلند نشان می‌دهد که روغن نارگیل خاصیت ضد التهابی دارد که باعث بهبود آکنه می‌شود.

خواص روغن نارگیل برای پوست ،  را برای شما عزیزان و کاربران محترم جوانی ها  قرار داده ایم , با مجله جوانی ها همراه باشید.

  روغن نارگیل,روغن نارگیل برای مراقبت از پوست  ,مراقبت از پوست,روغن نارگیل برای پوست,فواید روغن نارگیل برای پوست,روغن نارگیل برای نرمی پوست

خواص روغن نارگیل برای پوست

 به دلیل خواص متنوع روغن نارگیل، کارشناسان استفاده از این روغن جادویی را برای داشتن پوست زیباتر و سالمتر پیشنهاد می نمایند.

روغن نارگیل بخاطر خاصیت ضد التهابی، به عنوان یک ضد چروک موثر در بازار عرضه می‌شود. اما هیچ دلیل قطعی وجود ندارد که نسبت به محصولات دیگر تاثیر بیشتری به عنوان یک ضد چروک داشته باشد.

روغن نارگیل چیست؟
روغن نارگیل، روغن استخراج شده از گوشت نارگیلِ رسیده است، اگرچه، احتمالاً باید «چربی نارگیل» خوانده شود؛ چون تقریباً از ۹۰ درصد چربی اشباع شده بدست می‌آید. به این خاطر است که در هوای اتاق منجمد می‌شود. در آسیای جنوب شرقی، مردم قرن‌هاست بخاطر حجم چربی بالا، از روغن نارگیل برای پخت وپز، مخصوصاً سرخ کردن استفاده می‌کنند. انجمن قلب امریکا، پیشنهاد می‌کند که از روغن نارگیل و روغن‌های گرمسیری دیگر کمتر در رژیم غذایتان استفاده کنید. چربی همیشه چیز بدی نیست!

اگرچه مطالعه در زمینه‌ی امراض کودکان هندی نشان داده که ماساژ نوزادان با روغن نارگیل نتیجه‌ی سریع‌تر و فوق‌العاده‌تری برای اضافه نمودن وزن کودکان نسبت به ماساژ کودکان با روغن‌های معدنی دارد؛ به این خاطر که پوست کودکان تازه متولد شده نازک است و چربی را سریع‌تر جذب می‌کند.

روغن نارگیل گاهی با روغن کاکائو ترکیب می‌شود که هر دو در لوازم آرایشی استفاده می‌شوند. روغن کاکائو، اسمی است که به جای دانه کاکائو استفاده می‌شود.

روغن نارگیل,روغن نارگیل برای مراقبت از پوست  ,مراقبت از پوست,روغن نارگیل برای پوست,فواید روغن نارگیل برای پوست,روغن نارگیل برای نرمی پوست

روغن نارگیل شامل چه ماده‌ی مغذی است و چه کاری انجام می‌دهد؟
در کنار آشپزی، روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده پوست بسیار حائز اهمیت است. روغن نارگیل در حدود یک درصد ویتامین E دارد و ماده‌ی مناسبی در زمینه‌ی مراقبت از پوست می‌باشد. همچنین شامل اسید لوریک است که بسیاری از تحقیقات نشان داده که خاصیت ضد باکتری دارد که می‌تواند علیه جوش آکنه مفید باشد. همپنین بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که روغن نارگیل بخاطر خواص آنتی اکسیدان و قابلیت بالای کلاژن، به التیام پوست کمک می‌کند. تحقیقات انجام شده در تایلند نشان می‌دهد که روغن نارگیل خاصیت ضد التهابی دارد که باعث بهبود آکنه می‌شود.

آیا مدارکی برای کارایی و فواید روغن نارگیل وجود دارد؟
در حالی که ادعاهای زیادی درباره‌ی فواید سلامتی روغن نارگیل وجود دارد، نبود مدارک و اسناد تحقیقاتی کافی، این ادعا را زیر سوال می‌برد. ولی این مورد که نارگیل خاصیت ضد چروک دارد، کاملاً درست است.

مرطوب کننده‌
وقتی در مورد هیدرات پوست صحبت می‌کنیم، یک مطالعه روی افرادی با پوست‌های خشک نشان می‌دهد که روغن نارگیل تاثیر بیشتری از روغن معدنی دارد.

روغن نارگیل,روغن نارگیل برای مراقبت از پوست  ,مراقبت از پوست,روغن نارگیل برای پوست,فواید روغن نارگیل برای پوست,روغن نارگیل برای نرمی پوست
التیام دهنده‌ی زخم
مطالعه‌ی دیگر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده که نشان می‌دهد روغن نارگیل به التیام زخم‌ها کمک می‌کند!
درمان زخم‌ها با روغن نارگیل به خاطر سطح بالای آنتی اکسیدان و کلاژن است که دو ترکیب اصلی در درمان زخم‌ها می‌باشد. روغن نارگیل همچنین خاصیت ضد باکتریایی دارد که در بهبود زخم‌ها کمک می‌کند و عفونت‌های پوستی را نیز کاهش می‌دهد.

آکنه
تحقیق روی اثرات اسید لوریک موجود در روغن نارگیل نشان می‌دهد که خواص ضد عفونی طبیعی این اسید، می‌تواند باکتری آکنه را یک تا پانزده بار بهتر از پروکسیدبنزوئیل که یک عنصر موجود در داروهای آکنه است، متوقف سازد.

 برای داشتن دستانی لطیف تر

بهترین لطیف کننده دست، روغن نارگیل است. بخصوص اگر دستان شما نیز بعد از استفاده از مایع ظرفشوئی دچار خشکی مفرط میشود بهتر است کمی روغن نارگیل استفاده نمایید تا اثرات استفاده از مواد شوینده ظرف کاملا از بین برود. البته در کشورمان کمتر خانمی از روغن نارگیل برای تهیه غذا استفاده می نماید اما روغن خوراکی نارگیل نیز همان خاصیت مرطوب نمودن پوست را دارد بنابراین اگر احتمالا از روغن خوراکی نارگیل استفاده می نمایید بفکر دستانتان نیز باشید.

روغن نارگیل,روغن نارگیل برای مراقبت از پوست  ,مراقبت از پوست,روغن نارگیل برای پوست,فواید روغن نارگیل برای پوست,روغن نارگیل برای نرمی پوست
برای پوست شفاف تر

هیچ چیز بیشتر از یک های لایتر پوست یک چهره خسته را  زیبا نمی نماید. اما لازم نیست حتما از محصولات شیمیایی استفاده نمایید. روغن نارگیل را بروی می کاپ صورتتان بمالید تا چهر ه ای روشن و براق داشته باشید. هم اکنون بیشتر برندهای مشهور آرایشی بهداشتی از روغن نارگیل بعنوان پایه اصلی فرمول محصولاتشان استفاده می نمایند.

رطوبت دهنده پوست بدن

نتیجه آزمایشاتی که بروی حیوانات آزمایشگاهی صورت پذیرفته نشان می دهد که روغن نارگیل میتواند باعث بهبود سریعتر قسمتهای آسیب دیده پوست بدن گردد. همچنین پوست خشک را معجزه وار به پوستی لطیف و زنده تبدیل می نماید.

گردآوری توسط: جوانی ها

مطالب بیشتر از سایت ما

آموزش پوشاندن چین‌ و‌ چروک‌ صورت پوشاندن چین‌ و‌ چروک‌

ماسک کدو برای خوش رنگ‌ کردن پوست خواص کدو برای پوست

بیماریهای قلیان یکی دو تا نیستند . قلیان

۵ ادویه شفا دهنده ادویه

نسخه های طبیعی برای دندان درد درمان دندان درد

علائم افسردگی چیست؟ پر اشتهایی

تسکین آرتروز با روغن کرچک طب سنتی

گل گاوزبان ؛ گیاه آرام بخش گاوزبان

خواص دارویی دانه انگور و انگور خواص دانه های میوه انگور

آویشن و خواص جالب آن خواص آویشن