پر خوری های ایام‌عید ایمنی بدن

مسمومیت غذایی,خامه,ایمنی بدن,پر خوری های ایام‌عید,شکلات,نمک,خرما,شکر,گردو,میوه,امام صادق,هفت سین,سیر,کشک,پر خوری های ایام‌عید ,سلامتی,عسل,پیاز,کبد,سمنو,مواد غذایی,کودکان,نعناع,شیرینی,ماهی قرمز,آلرژی فصلی,فصل بهار,آجیل,طب سنتی,پنیر,مسافرت,غذای چرب,کلسیم

پر خوری های ایام‌عید ایمنی بدن

مصرف سیر و پیاز در رفع آلرژی‌های فصلی توصیه دیگر اینکه از میوه‌های فصل استفاده کنید. خوردن پیاز و سیر در پایان سال و روزهای ابتدایی سال جدید برای سلامتی بسیار مفید است، علاوه‌براین باعث کاهش آلرژی‌های فصل بهار شده و سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهند. در واقع کسانی که به گرده ‌گل‌ها در فصل بهار حساسیت دارند با مصرف پیاز می‌توانند این فصل را به راحتی بگذرانند. سیر نیز در تقویت قوای ایمنی بدن نقش مؤثری ایفا می‌کند؛ پس بهتر است از مصرف این دو گیاه در ایام عید و بهار غافل نشویم.

ماهی قرمز، سبزه، هفت‌سین، دید و بازدید، شیرینی، آجیل و شکلات و… تصاویر آشنا و مشترک ما در ایام نوروز هستند.

مسمومیت غذایی,خامه,ایمنی بدن,پر خوری های ایام‌عید,شکلات,نمک,خرما,شکر,گردو,میوه,امام صادق,

مخصوصا برای بچه‌ها و البته افراد پرخور، این ایام به یادماندنی‌ترین لحظه‌های زندگی‌شان را رقم می‌زند؛ اما گاهی همین زیاده‌روی در خوردن و بی‌خیالی درباره خورد و خوراک در ایام نوروز می‌تواند آسیب‌های جدی به بدن وارد کند. توصیه‌های طب سنتی را در این زمینه جدی بگیرید.

ماهی شب عید با موادغذایی گرم خورده شود
یکی از غذاهایی که سر سفره ایرانی‌ها در ایام عید دیده می‌شود می‌شود، «ماهی» است. از آنجا که طبع ماهی سرد است بهتر است این غذا با یک ماده غذایی گرم مثل خرما یا عسل خورده شود یا ماهی را برای ساعتی در دارچین، آویشن، روغن زیتون یا مربای گل بگذارید تا تعادل مصرف غذای سرد همراه با غذای گرم حفظ شود.

شیرینی‌جات کم مصرف کنید
مصرف بالای شیرینی‌جات علاوه بر چاقی باعث صدمه دیدن کبد می‌شود. از سوی دیگر می‌تواند علت به‌وجود آمدن جوش در نقاط مختلف بدن باشد و باعث ترش‌کردن معده ‌شود. به دندان‌ها نیز آسیب می‌رساند. پس بهتر است در ایام عید به مقدار کم از شیرینی‌جات استفاده شود. البته باید مراقب کودکان باشیم تا آنها نیز در این ایام به اندازه طبیعی و معمول شیرینی مصرف کنند.

مصرف آجیل بوداده
آجیل سرشار از پروتئین و فیبر است و توصیه می‌شود در ایام عید به مقدار کافی از آجیل‌ استفاده شود و بهتر است آجیل‌ها، از نوع آجیل‌های بوداده(بدون نمک) باشند و تا حد ممکن از آجیل شور استفاده نشود؛ چراکه مصرف آجیل شور باعث بیماری‌های گوارشی و افزایش فشار خون می‌شود.

مصرف سیر و پیاز در رفع آلرژی‌های فصلی
توصیه دیگر اینکه از میوه‌های فصل استفاده کنید. خوردن پیاز و سیر در پایان سال و روزهای ابتدایی سال جدید برای سلامتی بسیار مفید است، علاوه‌براین باعث کاهش آلرژی‌های فصل بهار شده و سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهند. در واقع کسانی که به گرده ‌گل‌ها در فصل بهار حساسیت دارند با مصرف پیاز می‌توانند این فصل را به راحتی بگذرانند. سیر نیز در تقویت قوای ایمنی بدن نقش مؤثری ایفا می‌کند؛ پس بهتر است از مصرف این دو گیاه در ایام عید و بهار غافل نشویم.

استفاده از سمنوی سرشار از کلسیم
سمنو از قدیم‌الایام در اوایل فصل بهار و اواخر سال بسیار استفاده می‌شده است. سمنو سرشار از کلسیم، پتاسیم و فسفر است و برای خونسازی و تنظیم هورمون‌های زنانه توصیه‌های شده است. البته در طب سنتی سفارش شده که سمنو همراه با به و بادام مصرف شود که هر ۳ این مواد غذایی در ایام بهار وجود دارد.

مصرف غذاهای چرب ممنوع!
توصیه مهم دیگر اینکه از مصرف غذاهای چرب در فصل بهار پرهیز شود. در این فصل غذاهایی بیشتر مصرف شود که سبک بوده و هضم آنها آسان است و اگر هم غذای چرب مصرف می‌شود، حواسمان باشد که روی غذای چرب به هیچ وجه نباید آب خورد.

تعادل غذایی ایجاد شود
یکی از نکاتی که در طب کلاسیک مورد غفلت قرار گرفته است، توجه به گرمی و سردی غذاهاست که عدم‌رعایت این موضوع می‌تواند موجب غلبه یک مزاج شود و منشأ بسیاری از بیماری‌ها باشد. باید بین غذاهای سرد و گرم با توجه به مزاج هر فرد، تعادل ایجاد کرد. پس بازهم توصیه می‌شود که حتما در کنار یک غذای سرد از یک غذای گرم استفاده شود؛ به‌عنوان مثال باید کره را با شکر یا عسل، خامه را با عسل، پنیر را با گردو و کشک را با نعناع مصرف کرد تا سردی و گرمی غذا به تعادل برسد.

مصرف پیاز در مسافرت فراموش نشود
از آنجا که خانواده‌ها در ایام عید ممکن است به مسافرت بروند، بهتر است که طی مسافرت از مصرف پیاز غافل نشوند، مصرف پیاز همراه غذا در مسافرت علاوه بر کمک به هضم غذا، از مسمومیت غذایی جلوگیری می‌کند.

توصیه‌های تغذیه‌ای در روایات
امام صادق ع می‌فرمایند: اگر کسی همراه نخستین لقمه غذا نمک بخورد، لکه‌های سیاه و سفید بدن او برطرف می‌شود.

پر خوری های ایام‌عید,نمک,امام صادق,مسمومیت غذایی,کشک,نعناع,مسافرت,شکر,خامه,پنیر,گردو,غذای چرب,کلسیم,سمنو,ایمنی بدن,میوه,فصل بهار,آلرژی فصلی,سلامتی,کبد,کودکان,پیاز,خرما,عسل,مواد غذایی,آجیل,شکلات,طب سنتی,شیرینی,سیر,هفت سین,ماهی قرمزمسمومیت غذایی,خامه,ایمنی بدن,پر خوری های ایام‌عید,شکلات,نمک,خرما,شکر,گردو,میوه,امام صادق,

مطالب بیشتر از سایت ما

چندین علت ریزش مو در خانم ها تقوبت مو

معرفی باورهای غلط درباره شامپو شامپو

آسیب به موی سر با رنگ و مش کردن ارایش مو

علت های پزشکی ریزش مو در زنان دلایل ریزش مو

معرفی گیاه بومادران همراه با خواص آن خواص گیاه بومادران

مریم گلی همراه با آشنایی با آن خواص مریم گلی

درمان گلو درد با این داروهای گیاهی گیاهان دارویی گلو درد

آشنایی با خواص درمانی زنجبیل خواص درمانی زنجبیل

راهی برای بهتر خوابیدن با داروهای گیاهی بهتر خوابیدن

آشنایی با خواص جعفری سبزی خواص تخم جعفری