لوسیون های طبیعی برای مراقبت پوست لوسیون

مراقبت پوست,پوست,پوست‌های جوش‌دار,پوستی زیبا,علائم پیری‌زودرس,شیر پاک کن,مراقبت از پوست,پوست خشک,پوست معمولی,روغن زیتون,لوسیون,لوسیون های طبیعی,تمیزی پوست صورت,لوسیون های طبیعی برای مراقبت پوست

لوسیون های طبیعی برای مراقبت پوست لوسیون

آب لیموترش تازه ۳۰ سی‌سی عسل ۳۰ گرم آب مقطر ۲۰۰ سی‌سی طرز تهیه: مواد ذکر شده را مخلوط کنید و کاملا هم بزنید، بهتر است در ظروف تیره شیشه‌ای نگهداری شود. هر روز صبح و شب جهت طراوت، شفافیت و روشنی پوست صورت و از بین رفتن جوش‌های صورت از آن استفاده کنید. همان‌طور که گفته شد پس از پاک کردن پوست صورت استفاده از لوسیون طراوت بخش توصیه می‌شود. برای سرزنده نگهداشتن پوست می‌توان از دو نوع تونیک و لوسیون سرشار از مواد تقویتی استفاده کرد. از انواع لوسیون‌های الکل‌دار می‌توان برای پوست‌های چرب که لطافت ندارند استفاده کرد ولی توجه داشته باشید که در پوست‌های حساس و خشک و خیلی نازک و پوستی با علائم پیری‌زودرس استفاده از مواد حاوی الکل به شدت مضرر است.

لوسیون های طبیعی برای پوست ،  را برای شما عزیزان و کاربران محترم جوانی ها  قرار داده ایم , با مجله جوانی ها همراه باشید.

مراقبت پوست,پوست,پوست‌های جوش‌دار,پوستی زیبا,علائم پیری‌زودرس,شیر پاک کن,مراقبت از پوست,پوست خشک,پوست معمولی,روغن زیتون,لوسیون,

لوسیون های طبیعی برای پوست

 

پاک کننده های روزانه و مرطوب کننده ها دارای ویتامین خوبی هستند  که پوست را سالم و شاداب میکند.در فروشگاهها صدها نوع  از این لوسیون ها وجوددارد اما برای هرکس  متفاوت است و از شخصی به شخص دیگر فرق میکند هرکس باید با توجه به نوع پوست خود انتخاب کند

 

اولین لوسیونی که قصد توضیح آن را داریم، یک لوسیون روشن کننده برای پوست های خشک است. برای تهیه این لوسیون، ۱ قاشق غذاخوری آب هویج را با ۱ قاشق غذاخوری آب انگور ترکیب نمایید. این لوسیون طبیعی با خواص فوق العاده را بر روی پوستتان بمالید و صبر کنید تا کاملا خشک گردد.

پس از خشک شدن لوسیون، پوستتان را بشویید. این لوسیون موجب روشنی پوست شما می گردد و از آن به عنوان پاک کننده صورت نیز می توانید استفاده کنید.

مراقبت پوست,پوست,پوست‌های جوش‌دار,پوستی زیبا,علائم پیری‌زودرس,شیر پاک کن,مراقبت از پوست,پوست خشک,پوست معمولی,روغن زیتون,لوسیون,

لوسیون روشن کننده پوست دیگری را نیز در اینجا معرفی می کنیم، برای تهیه این لوسیون ۱ عدد برگ کاهو را در ۱ لیوان آب جوش بیاندازید و اجازه دهید در آن بپزد. سپس کاهو را از آب در آورده و بگذارید آب کاهو سرد شود.سپس آب کاهوی سرد را با کمک پنبه بر تمامی قسمت های پوست خود بمالید. این لوسیون مناسب پوست های خشک است.

برای پاک کردن و تقویت پوست، لوسیون بادام را تهیه نمایید. برای تهیه این لوسیون روشن کننده و عالی ۵۰۰ گرم بادام پوست گرفته را چرخ کنید. طوری بادام را چرخ کنید که شیره آن دربیاید. سپس کمی آب را قطره قطره به آن بیافزایید تا خوب حل شود.
پس از اینکه شیره بادام در مقدار کمی آب حل شد، آن را در یک شیشه ریخته و نیم لیتر روغن زیتون به آن اضافه نمایید. آنها را با هم مخلوط نمایید و در شیشه را محکم ببندید و به مدت یک هفته آن را در آفتاب قرار دهید.این لوسیون، یک لوسیون عالی و تقویت کننده پوست البته برای پوست های خشک است.

اگر دست های شما بر اثر کار زیاد و یا مواد شیمیایی زبر و خشن شده است، لوسیون سبوس گندم را به شما توصیه می کنیم. برای تهیه این لوسیون، ۴ قاشق غذاخوری سبوس گندم را در ۱ لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید حدود ۱ ساعت بماند.
پس از گذشت ۱ ساعت، آن را صاف کرده و ۴ قاشق غذاخوری سرکه به آن بیافزایید. از این لوسیون روزانه چند باز می توانید استفاده نمایید. لوسیون سبوس گندم مناسب پوست های خشک، ترک خورده، زبر و خشن است.

 

 

مراقبت پوست,پوست,پوست‌های جوش‌دار,پوستی زیبا,علائم پیری‌زودرس,شیر پاک کن,مراقبت از پوست,پوست خشک,پوست معمولی,روغن زیتون,لوسیون,

لوسیون پاک‌کننده عسل و لیمو
(مخصوص پوست‌های جوش‌دار و دارای لک)
مواد لازم:

آب لیموترش تازه ۳۰ سی‌سی
عسل ۳۰ گرم
آب مقطر ۲۰۰ سی‌سی
طرز تهیه:
مواد ذکر شده را مخلوط کنید و کاملا هم بزنید، بهتر است در ظروف تیره شیشه‌ای نگهداری شود. هر روز صبح و شب جهت طراوت، شفافیت و روشنی پوست صورت و از بین رفتن جوش‌های صورت از آن استفاده کنید. همان‌طور که گفته شد پس از پاک کردن پوست صورت استفاده از لوسیون طراوت بخش توصیه می‌شود. برای سرزنده نگهداشتن پوست می‌توان از دو نوع تونیک و لوسیون سرشار از مواد تقویتی استفاده کرد. از انواع لوسیون‌های الکل‌دار می‌توان برای پوست‌های چرب که لطافت ندارند استفاده کرد ولی توجه داشته باشید که در پوست‌های حساس و خشک و خیلی نازک و پوستی با علائم پیری‌زودرس استفاده از مواد حاوی الکل به شدت مضرر است.

 

 

شیر پاک کن (مخصوص پوست خشک و خسته)
مواد لازم:

خیار ۲ عدد
گلیسیرین ۳۰ سی‌سی
گلاب ۴۰ سی سی
روش تهیه:
خیار را رنده کنید و توسط پارچه توری ظریفی عصاره آنرا به خوبی بفشارید، آب خیار، گلیسیرین و گلاب را در یک ظرف شیشه‌ای درب‌دار ریخته و خوب تکان دهید. این محلول به مدت یک هفته در یخچال قابل نگهداری است.

مراقبت پوست,پوست,پوست‌های جوش‌دار,پوستی زیبا,علائم پیری‌زودرس,شیر پاک کن,مراقبت از پوست,پوست خشک,پوست معمولی,روغن زیتون,لوسیون,

 

لوسیون بابونه
(مخصوص پوست‌های خشک و حساس)
مواد لازم:

گل بابونه ۲۰۰ گرم
آب ۲۰۰ سی‌سی
گلاب ۳۰ سی سی
آب لیموترش تازه ۲۰ سی‌سی
طرز تهیه:
گل بابونه را به مدت ۳ دقیقه در آب بجوشانید و سپس بگذارید سرد شود. بعد از صافی رد کنید. گلاب و لیمو را اضافه نمائید و در شیشه تیره نگهداری کنید. این ترکیب به مدت ۱ هقته در یخچال قابل نگهداری است.
تونیک آب پرتقال
(مخصوص پوست چرب با منافذ باز پوستی)
مواد لازم:

پرتقال ۲ عدد
سرکه سیب طبیعی ۱۰۰ سی سی
عرق بهار نارنج ۲۰۰ سی سی
طرز تهیه:
آب پرتقال را گرفته و با سرکه و عرق بهار نارنج مخلوط کنید و پس از هر بار تمیز کردن صورت از این تونیک استفاده کنید. این تونیک علاوه بر بستن منافذ باز صورت، باعث ترمیم پوست‌های آسیب دیده هم می‌شود.

 

گردآوری:

 

مطالب بیشتر از سایت ما

راههای پیشگیری از پوکی استخوان بی اشتهایی

پدهای بهداشتی حساسیت زا هستند ؟ بهداشت

کاشت ابرو چگونه است؟ اکستنشن مژه

درمان موهای آسیب دیده و بیمار درمان موهای آسیب دیده

با موخوره مو چکار کنیم؟ درمان موخوره مو

فایده داشتن مژه + تقویت و رشد مژه مژه چیست

ریزش مو با عادات نادرست خارش سر

برای داشتن موهای پرپشت بخوانید داشتن موهای پرپشت

دوران قاعدگی و راه درمان درد آن علت دردهای دوران قاعدگی

دانستنی آزمایش ضروری برای بانوان آزمایش تشخیص دیابت نوع دو